Hudební analýza 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
100EHA2 | Z | 2 | 2/T | anglicky | letní |
- Garant předmětu:
- Iva OPLIŠTILOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Iva OPLIŠTILOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem předmětu je maximální vhled do hudebního textu. Porozumění hudebnímu organismu z hlediska vertikálního i horizontálního, z hlediska detailu i celku. Vztah hudebních a mimohudebních složek skladby (text, jevištní akce). Propojení s ostatními druhy umění, s filosofií. Srovnávací analýza charakteristických prvků hudby národů zúčastněných studentů.
- Forma studia:
-
Rozbor skladeb čtením v partituře (forma, harmonie, kontrapunkt, struktura, instrumentace a další charakteristické prvky ve skladbě), následný poslech skladeb z nahrávek s partiturou, diskuse nad předloženým rozborem, vypracovávání schémat.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Předpokládá se základní znalost forem, harmonie a kontrapunktu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu
- Obsah kurzu:
-
Na počátku semestru pedagog připraví studentům několik ukázkových rozborů, aby je podrobněji zasvětil do problematiky předmětu.
Studenti ve druhé polovině semestru přinášejí analýzy skladeb autorů vlastní kultury. Srovnává se použití podobných prvků v rozdílném kontextu. Jednou za semestr prezentuje každý student vypracovanou analýzu skladby, kterou vybral spolu s pedagogem.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
LaRue, Jan. Guidelines for style analysis : expanded second edition with models for style analysis, a companion text. Michigan : Harmonie Park Press, 2011.
Owen, Harold. Modal and tonal counterpoint : from Josquin to Stravinsky. New York : Schirmer, 1992.
Tymoczko, Dmitri. A Geometry of music : harmony and counterpoint in the extended common practice. New York : Oxford University Press, 2011.
Krenek, Ernst. Zwölfton-Kontrapunkt-Studien. Mainz : Schott, 1952.
Pratt, George. The dynamics of harmony : principles & practice. Oxford : Oxford University Press, 1996
Schönberg, Arnold. Theory of Harmony : Harmonielehre. New York : Philosophical Library, 1948
Caplin, William Earl. Classical form : a theory of formal functions for the instrumental music of Haydn, Mozart and Beethoven. Oxford : Oxford University Press, 1998
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
seminář
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě: aktivity na seminářích, vypracování a prezentace semestrální práce. Ve druhém semestru student kromě prezentace v hodině odevzdá vypracovanou analýzu s komentářem také písemně.
Celkové hodnocení se skládá ze 60% z hodnocení aktivity na seminářích a ze 40% z vyhodnocení písemné seminární práce.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Nejsou
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: