Hra na flétnu 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106FL3 | Z | 8 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Všechny nově nabyté poznatky o technické stránce hry, o intonaci, rytmu, správném dýchání, interpretaci jsou upevňovány pomocí etud i skladeb náročnějších .
1a Správná práce jazyka
b Pozornost se věnuje rychlosti staccata,
c Výuka jemnosti a snadnosti nasazení. Při nedostatečné úrovni je hledána cesta k nápravě.
2. Etudy mírně náročnějšího charakteru - Fürstenau ,Köhler, Hahöcker.
3. Přednesové skladby se dotýkají po hudební stránce i méně snadných - Hindemith, Gemrot , Bach, Benda, Reinecke , Blodek,Pepin, Hindemith, Roy, Bozza, Enescu.
- Forma studia:
-
Individuální kontaktní výuka.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů
- Obsah kurzu:
-
Předmět vybaví studenta všemi schopnostmi, které při hře na flétnu potřebuje. Hledá cesty, jak studentům umožnit zvládnout hru na flétnu na té nejvyšší úrovni po technické stránce hry, intonaci, nátiskové a tónové kultuře i po stránce interpretační. Všechny nároky, které jsou kladeny na hráče a které byly objasněny v předmětech Hra na flétnu 1 a 2 jsou v tomto předmětu pomocí vhodně volených etud a přednesů zdokonalovány. Zároveň se obrací pozornost k jazyku, jako velmi důležitému fenoménu jemného nasazení tónu či rychlého staccata. Při potížích se hledají / to samozřejmě již od předmětu Hra na flétnu1/ možnosti nápravy. Nyní se učí, co vše nám tato práce s jazykovou technikou nabízí. Jednotlivé druhy nasazení od nejjemnějších až po akcentované či přeforsírované a ve staccatu nejenom rychlost, ale také délka jednotlivých staccatovaných not. Je možno hrát od detaché až po staccatissimo. Nejenom na etudách se procvičují nové poznatky, ale i přednesové skladby jsou voleny tak, aby se tyto poznatky využily v koncertní činnosti . Ve výběru etud se nacházejí již charakterově náročnější ? Fürstenau ,Köhler, Hahöcker . V přednesových skladbách se dává přednost autorům např. Hindemith, Gemrot , Bach, Benda, Reinecke, Blodek, Pepin,Hindemith, Roy, Bozza, Enescu.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
A. B. Fürstenau 24 Exercices Caprices et Preludes
Ernesto Köhler 22 Etuden op. 89
Joh. Hahöcker Vortragsstudien op. 5
Paul Hindemith Sonate für Flöte und Klavier
Jiří Gemrot Sonatina
Joh. Seb. Bach Sechs Sonaten kl. + fl
František Benda Sonáta e moll pro fl. a kl.
C. Ph. Em. Bach Sonate für Flöte allei
Carl Ph. Em. Bach Koncert d moll
Carl Reinecke Koncert pro flétnu op. 2
W. A. Mozart Koncerty G dur
André Pepin Impromptu pour Flute et Piano
Paul Hindemith Acht Stücke für Flöte allein
Alphonse Roy Divertissement pour Flute at Piano
Eugene Bozza Image pour flute seule
Jules Mazellier Divertissement pastoral pour Flute
et Piano
George Enescu Cantabile e presto
Vilém Blodek Koncert pro flétnu D dur
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Flétna (Bc) (povinný předmět hlavního oboru)