Hra na flétnu 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106FL4 | ZK | 7 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Veškerá problematika týkající se hry na flétnu -prstová technika, intonace, správné dýchání a interpretace, je zdokonalována na náročnějších etudách s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Při velmi dobrém jednoduchém staccatu se zdokonaluje dvojité staccato.
1. Náročnější etudy pro prstovou a rytmickou přesnost Jeanjean ,Tomaszewski, Tillmetz
2. Zdokonaluje se dvojité staccato a zárověň zlepšují různé druhy nasazení tónu.
3. Fantazijněší přednesové skladby - student zapojí vlastní hudební představy- Martinů, Migot, Quantz, Richter, Rivier , Andersen, Casella, Rivier, Honegger.
- Forma studia:
-
Individuální kontaktní výuka.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů
- Obsah kurzu:
-
Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. To je v tomto předmětu základem výuky. Rozvíjení vlastní osobnosti je zde prioritou. Veškerá problematika týkající se hry na flétnu je zdokonalována na etudách Jeanjean, Tomaszewski, Tillmetz, s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Pokud není jednoduché staccato v pořádku, hledají se cesty k jeho zlepšení; taktéž se hledá způsob naprosto jednoznačného dvojitého staccata. Přednesové skladby se obracejí i k dílům s větším obsahem fantazie, kde musí student zapojit vlastní myšlenky a představy - Martinů, Migot, Quantz, Richter, Rivier, Andersen ,Casella ,Rivier, Honegger.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Paul Jeanjean Etudes modernes pour Flute
Feliks Tomaszewski Výběr etud pro flétnu
Rudolf Tillmetz Triller- Studie
Bohuslav Martinů First Sonata fl. + kl.
Gearges Migot Sonate pour flute et piano
František Benda Sonáta pro flétnu a cemballo F dur
G. F. Händel Kammersonate Nr. 1
Johann Joachim Quantz Koncert pro flétnu A dur
Franz Xaver Richter Koncert D Dur
Jean Rivier Concerto pour Flute
W. A. Mozart Koncert D dur
Joachim Andersen Balada a tanec Sylfů
Alfredo Casella Siciliane et Bourlesque
Jean Rivier Oiseaux tendres pour Flute solo
Arthur Honegger Danse de la Chevre pour flute solo
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Flétna (Bc) (povinný předmět hlavního oboru)