English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Hra na flétnu 8

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
106FLE8 ZK 14 2/T česky letní
Garant předmětu:
Radomír PIVODA
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Předmět vychází z nejnáročnějších požadavků na studentovu přípravu. Skladby jsou voleny po technické stránce , ale i po iterpretační co možná nejnáročněji. Důraz se klade na precizitu zvládnutí prstové techniky, intonace, rytmu, tónové a dechové kultury. Je vyučována i netradiční či moderní flétnová technika.

1. K výběru repertoáru slouží i mezinárodní soutěže , které v tomto období jsou vypsány.

2. Přednesy např. Tomasi, Burghauser, Šesták, Boutry, Quantz, Bozza.

3. Pro ty, kteří se zajímají o soudobou a experimentální hudbu, ale i pro ostatní se vyučují nové možnosti techniky - multifonika, způsoby frulata a pod.

Forma studia:

Individuální kontaktní výuka.

Předpoklady a další požadavky:

Nejsou.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Obsah kurzu:

Předmět pracuje se studentem již jako s výraznou hudební osobností, která nemá zjevné problémy ve hře na nástroj. Má na vysoké úrovni technikou, tónovou kulturu, intonaci i interpretační schopnost. To jsou předpoklady k tomu, aby velmi dobře obstál v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Předmět pokračuje v nastolené cestě z minulého předmětu a vše, tedy hlavně vlastní tvůrčí činnost, velmi dobrou flétnovou techniku, kvalitní tón, intonaci, posouvá směrem v uvozovkách k dokonalé podobě . Cílem je na nejvyšší úrovni zvládnout co největší počet skladeb pro flétnu. Mezinárodní soutěže jsou dobrým vodítkem, které skladby volit. Přesto se nezapomíná na skladby typu Tomasi, Burghauser, Šesták, Boutry, Quantz, Bozza. Je akceptován příklon některých studentů k interpretaci skladeb současníků a mnohdy experimentátorů s nástroji. Tato orientace může být pro mnohé z nich životním posláním. Jiní, kteří nesdílejí toto zaměření, jsou přesto vedeni k poznání některých z těchto moderních postupů jako např. multifonika, cirkulační dech, frulato a pod.

Doporučená nebo povinná literatura:

Henri Tomasi Sonatine pour flute seul

Jarmil Burghauser Deset skic pro flétnu sólo

Zdeněk Šesták Tre Metamorfosi per flauto

Roger Boutry Concertino pour Flute et Piano

Johann Joachim Quantz Koncert G dur

Eugene Bozza Agrestide pour Flute et Piano

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Hodnoticí metody a kritéria:

Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.

Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015