Hra na flétnu 8
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106FLE8 | ZK | 14 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Radomír PIVODA
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Předmět vychází z nejnáročnějších požadavků na studentovu přípravu. Skladby jsou voleny po technické stránce , ale i po iterpretační co možná nejnáročněji. Důraz se klade na precizitu zvládnutí prstové techniky, intonace, rytmu, tónové a dechové kultury. Je vyučována i netradiční či moderní flétnová technika.
1. K výběru repertoáru slouží i mezinárodní soutěže , které v tomto období jsou vypsány.
2. Přednesy např. Tomasi, Burghauser, Šesták, Boutry, Quantz, Bozza.
3. Pro ty, kteří se zajímají o soudobou a experimentální hudbu, ale i pro ostatní se vyučují nové možnosti techniky - multifonika, způsoby frulata a pod.
- Forma studia:
-
Individuální kontaktní výuka.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů
- Obsah kurzu:
-
Předmět pracuje se studentem již jako s výraznou hudební osobností, která nemá zjevné problémy ve hře na nástroj. Má na vysoké úrovni technikou, tónovou kulturu, intonaci i interpretační schopnost. To jsou předpoklady k tomu, aby velmi dobře obstál v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Předmět pokračuje v nastolené cestě z minulého předmětu a vše, tedy hlavně vlastní tvůrčí činnost, velmi dobrou flétnovou techniku, kvalitní tón, intonaci, posouvá směrem v uvozovkách k dokonalé podobě . Cílem je na nejvyšší úrovni zvládnout co největší počet skladeb pro flétnu. Mezinárodní soutěže jsou dobrým vodítkem, které skladby volit. Přesto se nezapomíná na skladby typu Tomasi, Burghauser, Šesták, Boutry, Quantz, Bozza. Je akceptován příklon některých studentů k interpretaci skladeb současníků a mnohdy experimentátorů s nástroji. Tato orientace může být pro mnohé z nich životním posláním. Jiní, kteří nesdílejí toto zaměření, jsou přesto vedeni k poznání některých z těchto moderních postupů jako např. multifonika, cirkulační dech, frulato a pod.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Henri Tomasi Sonatine pour flute seul
Jarmil Burghauser Deset skic pro flétnu sólo
Zdeněk Šesták Tre Metamorfosi per flauto
Roger Boutry Concertino pour Flute et Piano
Johann Joachim Quantz Koncert G dur
Eugene Bozza Agrestide pour Flute et Piano
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Flétna (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)