Hra na lesní roh 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106LR3 | Z | 8 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Zdeněk DIVOKÝ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Zdeněk DIVOKÝ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Všechny nově nabyté poznatky o technické stránce hry, o intonaci, rytmu, správném dýchání, interpretaci jsou upevňovány pomocí etud náročnějšího charakteru i náročnějších skladeb.
1a Správná práce jazyka
b Pozornost se věnuje rychlosti staccata ,
c Výuka jemnosti a snadnosti nasazení. Při nedostatečné úrovni je hledána cesta k nápravě
2. Etudy mírně náročnějšího charakteru - Kautsky, Belolli
3. Přednesové skladby se dotýkají po hudební stránce i méně snadných - L. CherubiniI, J. V. Stich - Punto, O. Knussen
- Forma studia:
-
Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů
- Obsah kurzu:
-
Předmět vybaví studenta všemi schopnostmi, které při hře na lesní roh potřebuje . Hledá cesty, jak studentům umožnit zvládnout hru na té nejvyšší úrovni po technické stránce hry, intonaci, nátiskové a tónové kultuře i po stránce interpretační. Všechny nároky, které jsou kladeny na hráče a které byly objasněny v předmětech Hra na lesní roh 1 a 2 jsou v tomto předmětu pomocí vhodně volených etud a přednesů zdokonalovány. Zároveň se obrací pozornost k jazyku, jako velmi důležitému fenoménu jemného nasazení tónu či rychlého staccata. Při potížích se hledají / to samozřejmě již od předmětu Hra na lesní roh1/ možnosti nápravy. Nyní se učí, co vše nám tato práce s jazykovou technikou nabízí. Jednotlivé druhy nasazení od nejjemnějších až po akcentované či přeforsírované a ve staccatu nejenom rychlost , ale také délka jednotlivých staccatovaných not. Je možno hrát od detaché až po staccatissimo. Nejenom na etudách se procvičují nové poznatky, ale i přednesové skladby jsou voleny tak, aby se tyto poznatky využily v koncertní činnosti . Ve výběru etud se nacházejí již charakterově náročnější ? Kautsky, Belolli. V přednesových skladbách se dává přednost autorům např. L.CherubiniI, J.V.Stich - Punto, O.Knussen.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Kautsky Etudy V.díl Belolli Etudy
L. Cherubini Sonáta I, II
J. V .Stich - Punto Koncert č.7
O. Knussen Koncert
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Lesní roh (Bc) (povinný předmět hlavního oboru)