English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Hra na lesní roh 4

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
106LR4 ZK 7 2/T česky letní
Garant předmětu:
Zdeněk DIVOKÝ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Zdeněk DIVOKÝ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Veškerá problematika týkající se hry na lesní roh - prstová technika, intonace, správné dýchání a interpretace, je zdokonalována na náročnějších etudách s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Při velmi dobrém jednoduchém staccatu se začne vyučovat dvojité staccato.

1. Náročnější etudy pro prstovou a rytmickou přesnost- Franz, Nauber.

2. Vyučuje se dvojité staccato. Pokud není jednoduché v pořádku, je dvojité staccato vyučováno až v dalším předmětu.

3. Fantazijnější přednesové skladby - student zapojí vlastní hudební představy- Saint Saëns, F. A. Rosseti, V. D. Kirchner,

P. Hindemith.

Forma studia:

Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Předpoklady a další požadavky:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Obsah kurzu:

Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. To je v tomto předmětu základem výuky. Rozvíjení vlastní osobnosti je zde prioritou. Veškerá problematika týkající se hry na lesní roh je zdokonalována na etudách Franz , Nauber s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Pokud stav techniky studenta dovolí , je v tomto předmětu zahájena výuka dvojitého staccata. Jedná se o princip, kdy jazyk ze dvou po sobě následujících tónů nasazuje pouze jeden. Druhý se rozezvučí pomocí proudu vzduchu. Pokud není jednoduché staccato v pořádku, je dvojité staccato vyučováno až v dalším časovém sledu. Přednesové skladby se obracejí i k dílům s větším obsahem fantazie, kde musí student zapojit vlastní myšlenky a představy - Saint Saëns, F. A. Rosseti, V. D. Kirchner, P. Hindemith.

Doporučená nebo povinná literatura:

Franz Koncertní etudy Nauber Etudy

F. A. Rosseti Koncert Es- dur

V. D. Kirchner Lamento d?Orfeo

P. Hindemith Koncert

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Hodnoticí metody a kritéria:

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.

Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015