Hra na pozoun 10
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106POZ0 | Z | 17 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jiří SUŠICKÝ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jiří SUŠICKÝ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1.Komplexní přípravy na ukončení celého studia.
2.Rekapitulace celého studia.
3.Subjektivní definice vlastních předností i nedostatků.
4.Příprava na obhajobu absolventského koncertu a doplňkové písemné práce.
- Forma studia:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů
- Obsah kurzu:
-
Závěr celého studia by se měl cele zaměřit na vlastní prestižní uměleckou prezentaci v podobě absolventského magisterského koncertu, jehož dramaturgie už částečně vznikala v předchozím čase. Dále je velmi důkladně rekapitulováno celé předchozí studium a jsou přesně definována pozitiva i negativa vlastní hry na nástroj s tím, že negativa jsou nyní hlavním předmětem závěrečného intenzivního studia. Po absolutoriu opět dochází k subjektivnímu vyhodnocení absolventského výkonu a stanovení plánu na odstranění zbylých nedostatků, ovšem tentokrát už mimo rámec vysoké školy. Uvědomění si vlastní originality a suverenity na půdě výkonného interpretačního umění a eventualita další spolupráce s pedagogem, ať už formou například doktorandského studia, nebo individuálních konzultací.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
J .F. Michel:Hommage a Jean Tinquelly
J. Feld:Koncert
J. Filas:Koncert
E. Howarth:Concerto
G. Jacobs:Concerto
Sonata
K. Serocki: Sonata
Concerto
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pozoun (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)