Hra na pozoun 7
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106POZ7 | Z | 14 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jiří SUŠICKÝ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jiří SUŠICKÝ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1.Soudobá česká a světová literatura pro sólový pozoun.
2.Seznámení se s psychologií sólového vystoupení na pódiu.
3.Studium soutěžního a konkurzního repertoáru.
4.Otázky koncentrace na výkon a studium relaxačních technik.
- Forma studia:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů
- Obsah kurzu:
-
Nyní by se hra na pozoun měl intenzivně soustředit také na oblast psychiky jak v sólovém vystoupení tak v oblasti orchestrálního působení od komorních ansámblů po velký symfonický orchestr. Cílem je posílení sebedůvěry a suverenity při pódiovém vystupování. Zaměříme se také na specifičnost účasti na konkurzech a soutěžích. Řešení problematiky nejen maximální koncentrace, ale také především maximální relaxace a důkladné seznámení se s relaxačními technikami například z jógy - meditace, kontemplace apod. Volba studované přednesové literatury by měla být poplatná především české virtuózní literatuře vhodně doplněná ekvivalentní literaturou světovou.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
J.Matěj:Sonáta
Koncert
J.Filas:Sonáta
Koncert
H.Tomasi:Koncert
L.M.Lecron:Autohypnóza
A. van Lysebeth:Jóga
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pozoun (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)