Seminář dřevěných dechů 9
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106SDD9 | Z | 2 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Štěpán KOUTNÍK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Štěpán KOUTNÍK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Studenti získávají erudici jak v praktické interpretační rovině, tak i v analýze interpretačních výkonů dalších interpretů. Soustavně je hodnocena interpretační kvalita, stylovost, estetika hudebního projevu a v rámci komorních souborů i hudební empatie a tvořivost.
Moderováním svého vystoupení mají za úkol zařadit interpretovanou skladbu do historického kontextu.
- Forma studia:
-
Studenti v předmětu získají zkušenosti s pódiovým vystupováním. S koncertním výkonem souvisí řada interpretačních otázek, na které předmět dává konkrétní odpovědi. V každém předmětu je postupně dán prostor všem dechovým nástrojům i všem stylovým obdobím. Výkony hodnotí profesoři i studenti.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta a dostatečný hudební archiv.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Pravidelné využití kombinace dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů.
- Obsah kurzu:
-
Studenti v tomto předmětu získávají zkušenosti s pódiovým vystupováním. Jejich role při výuce se střídají, z posluchačů se příště stanou účinkující a vždy , a to je velmi důležité,mají možnost se k daným výkonům vyjádřit. S koncertním výkonem souvisí celá řada interpretačních otázek, na které předmět dává konkrétní odpovědi. Výkony studentů jsou po všech stránkách interpretace rozebrány a zhodnoceny jak profesory, tak studenty. V každém předmětu je postupně dán prostor všem dechovým nástrojům i všem stylovým obdobím Studenti vytvářejí na každém semináři ucelený koncertní program. Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace. Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační. Jsou poskytována i konkrétní srovnání s jinými předními interprety, popřípadě jsou na CD demonstrována jiná provedení téže skladby a pojmenovány klady a zápory jednotlivých uměleckých výkonů. Pro studenty není zanedbatelná také možnost si jednotlivé skladby před veřejným prováděním ověřit před studenty na semináři. Tato zkušenost je pak velmi důležitá při koncertním výkonu.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Dle individuálního programu
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech a komorních souborech.
Průběžná účast studentů v soutěžích instrumentálních, komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých partů dle zápisu skladatele.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Flétna (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)
- Obor Klarinet (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)
- Obor Hoboj (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)
- Obor Fagot (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)
- Obor Komorní hra (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)