Seminář žesťů 10
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106SZ0 | Z | 2 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jiří SUŠICKÝ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jiří SUŠICKÝ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla ,se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. Ve všech předmětech se postupně objeví všichni skladatelé a jejich významná sóla pro lesní roh v orchestrálním světě. Pracuje se s orchestrálními studiemi tuzemských i zahraničních edicí a se specializovanými party orchestrů České republiky (ČF, FOK, SOČR, ND).
- Forma studia:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Komorní literatura v obsazení dua a tria dechových nástrojů.
- Obsah kurzu:
-
Studenti v tomto předmětu získávají zkušenosti s pódiovým vystupováním. Jejich role při výuce se střídají, z posluchačů se příště stanou účinkující a vždy , a to je velmi důležité,mají možnost se k daným výkonům vyjádřit. S koncertním výkonem souvisí celá řada interpretačních otázek, na které předmět dává konkrétní odpovědi. Výkony studentů jsou po všech stránkách interpretace rozebrány a zhodnoceny jak profesory, tak studenty. V každém předmětu je postupně dán prostor všem dechovým nástrojům i všem stylovým obdobím Studenti vytvářejí na každém semináři ucelený koncertní program. Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace. Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační. Jsou poskytována i konkrétní srovnání s jinými předními interprety, popřípadě jsou na CD demonstrována jiná provedení téže skladby a pojmenovány klady a zápory jednotlivých uměleckých výkonů. Pro studenty není zanedbatelná také možnost si jednotlivé skladby před veřejným prováděním ověřit před studenty na semináři. Tato zkušenost je pak velmi důležitá při koncertním výkonu.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Finále vlastního vysokoškolského studia. Velký důraz na individualitu studenta. Respekt umělecké osobnosti před celou třídou i před vedoucím pedagogem semináře - posílení sebevědomí a suverenity. Následná konzultace na vysoké umělecké úrovni zaměřená na úroveň a kvalitu absolventského koncertu na naši vysoké hudební škole. Velký důraz na osobnost interpreta a na národní tradici v dané národní škole. Pocit odpovědnosti v přístupu k národní interpretační tradici. Pracuje se s orchestrálními studiemi tuzemských i zahraničních edicí a se specializovanými party orchestrů České republiky (ČF, FOK, SOČR, ND).
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Lesní roh (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)
- Obor Trubka (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)
- Obor Pozoun (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)
- Obor Tuba (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)