Metodika klasického tance 7
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107MK7 | Z | 3 | 1+1/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Mahulena KŘENKOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Mahulena KŘENKOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Předmět navazuje na Metodiku klasického tance 6. Cílem výuky je: rozbor nových prvků a la barre, au milieu 7. a 8. ročníku, schopnost samostatného vedení hodiny klasického tance v rámci nejpokročilejší etapy výuky.
- Forma studia:
-
Předmět navazuje na metodiku klasického tance 6, obsahuje detailní rozbor prvků klasické taneční techniky 7. a 8. ročníku podle osnov osmileté Taneční konzervatoře. Jedná se o nejpokročilejší etapu výuky. Součástí předmětu jsou hospitace na tanečních konzervatořích a v profesionálních baletních souborech a příprava magisterské diplomové práce.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Praktická i teoretická znalost metodiky klasického tance základní (1.-3.roč.), střední (4.-5.roč.) a části pokročilé (6.ročník) etapy výuky.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
„Nejsou žádné nepovinné nutné složky k absolvování tohoto předmětu“
- Obsah kurzu:
-
Rozbor nových prvků (orientační seznam):
a la barre:
cvičení a la barre již neobsahují zcela nové prvky k podrobnému rozboru, kombinace předpokládají perfektní zvládnutí celé škály prvků a výrazně zvyšují svoji obtížnost
au milieu:
všechny druhy grand fouetté, všechny druhy grand pirouettes a tours z různých preparací a v různých vazbách, všechny druhy renversé
Na základě osvojení si nových nejobtížnějších prvků studenti vytvářejí náročné vazby a kombinace jak v rámci osnov 7. a 8. ročníku, tak kombinace pro práci v profesionálních souborech. Tato etapa výuky směřuje k mistrovskému zvládnutí klasické taneční techniky.
Hudební doprovod je velmi rozmanitý. Tempo začíná být v mnoha případech velmi rychlé.
Přestože v osobnosti A.Vaganovové nacházíme určující představitelku výukové metody klasického tance, seznamujeme studenty alespoň fakultativně s jinými výukovými systémy, jejichž vznik je spojen s dalšími velkými osobnostmi tance (např. Cecchetti, Bournonville, Balanchine) a srovnáváme jejich odlišnosti.
Hospitace ve školách a v divadlech poskytují příležitost pochopit rozdílnost práce i přístup pedagoga ke studentům či profesionálním tanečníkům.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
A.Vaganovová: Základy klasického tance, 1980 Praha; N.I. Tarasov: Klasický tanec, 1983 Praha; V. Mejová - N. Bazarovová: Abeceda klasického tance I.-III., 1980 Praha; N. Bazarovová: Abeceda klasického tance IV.-V., 1985 Praha; V. Kostrovická - A. Pisarev: Klasičeskij taněc, 1976 Leningrad; V. Kostrovická: 100 urokov klasičeskogo taňca, 1972 Leningrad; Akademija russkogo baleta A. Vaganovovoj (Klasické taneční osnovy), 2000 Petrohrad.; V. Ždychincová ? O. Pásková: Metodické poznámky ke klasickému tanci I. a II., 1973 Praha; Kolektiv autorů pod vedením G.Lorince: Methodik des klassischen Tanzes, 1975 Berlin; V. Janeček: Metodika klasického tance v umělecké škole (Cecchettiho metoda), 1993 Praha; C. Beaumont - Idzikovský: A Manual of the Theory and Practice of Classical Theatrical Dancing - Cecchetti method, 1932 London; W.Warren: Classical Ballet Technique, 1989 Florida; S. Lifar: Traité de Danse Academique; S. Schorer: Balanchine Technique, 1999 New York; T. Karsavina: Ballet Technique; J. Gabriel: Ballet School; Maria Fay: Mind over body, 1997 London; L. Kirstein: Ballet Alphabet, 1939 New York; G. Grant: Manual and Dictionary of Classical Ballet, 1967 New York; CD-ROM: Ballet on CD-ROM by V.Morgan; Video: Slovník klasického baletu, Balanchine Esseys - SAB (1994 New York); D. Howard - Beginners (1981 New York), Intermediets, M.Fay - Faults, Corrections, Perfections (1990 Londýn), F. Jhung - Basic Ballet ( 2002 New York), B. Fewster - Pointe by Point (1980 Londýn), Bujones in Class (1986 Danzart)
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
metodický nácvik a analýza prvků klasického tance
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
aktivity na přednáškách
schopnosti metodicky pracovat s daným materiálem
prezentace
Zkouška ústní-praktická.
Celkové hodnocení: 30% aktivita 30% metodická práce 30% prezentace 10% zkouška
- Webová stránka předmětu:
- Výuka
předmětu
je
podporována
e-learningovou
formou.
http://moodle.amu.cz/course/view.php?id=311 - Poznámka:
-
nejsou
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pedagogika tance (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)