English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Pedagogika - pro taneční obor 1

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
107PED1 Z 3 2/T zimní
Garant předmětu:
Erika SCHUBERTOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Erika SCHUBERTOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1. Seznámit posluchače s výchovným a vzdělávacím prostředím, v němž se bude činnost studenta Pedagogiky tance realizovat

2. Seznámit posluchače se vzdělávacími podmínkami profese a instrumenty cílevědomého rozvoje osobnosti.

3. Formovat u posluchačů dovednosti učitelské práce (sebereflexe, sebehodnocení, schopnosti diskutovat o názorech a obhajovat je) a postojů vztahujících se k učitelské práci.

4. Seznámit posluchače s využíváním odborné pedagogické terminologie.

Forma studia:

přednáška, řízený dialog, diskuse, analýza cvičení, analýza textů, čtení, lektorská činnost

Předpoklady a další požadavky:

1. Obecná dovednost orientovat se ve studijním materiálu.

2. Dovednost samostatně zpracovat problémový okruh z tematiky pedagogiky.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah kurzu:

Pedagogika1 je chápána jako klíčový komponent pro získání základního teoreticko-praktického vzdělání v oboru Pedagogika tance ve vzájemné interakci s ostatními komponenty

1. Vědní obor pedagogika.

2. Výchova jako předmět pedagogické vědy.

3. Učitel a jeho profese.

4. Osobnost vychovávaného jedince.

5. Postavení jedince ve vyučování a význam výchovy.

6. Pedagogické principy.

7. Pedagogická a didaktická komunikace.

Doporučená nebo povinná literatura:

GRACMANOVÁ, KANTOROVÁ a kol.:Obecná pedagogika I. Hanex: Olomouc 2008.

JŮVA,Vl.a kol.:Základy pedagogiky. Brno: Paido 2001.

MAREŠ,J., KŘIVOHLAVÝ,J.:Komunikace ve škole. Brno: MU 1995.

SKALKOVÁ,J.:Obecná didaktika. 2.rozšířené vydání. Praha: GRADA 2007.

STOJAN,M., JŮVA,V.:Obecná pedagogika a dějiny pedagogiky pro DPS. Brno: MU 1994.

VALIŠOVÁ,A., KASÍKOVÁ,H.a kol.: Pedagogika pro učitele. Praha: GRADA 2007.

VÁŇA: Dějiny pedagogiky. Praha: SPN 1963.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

přednáška, odborné cvičení, seminář

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě:

- aktivní účasti na přednáškách a seminářích

- vypracování semestrální práce

- úspěšné absolvování závěrečného testu

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015