Pedagogický seminář klasického tance 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107PSK2 | Z | 3 | 1/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Adéla POLLERTOVÁ, Mahulena KŘENKOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Adéla POLLERTOVÁ, Mahulena KŘENKOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem předmětu je praktický rozvoj samostatné pedagogické práce, tzn. schopnosti zadat a vést hodinu v rámci zadání, schopnost komunikace s korepetitorem, schopnost analýzy vlastní práce i práce svých kolegů.
- Forma studia:
-
V rámci předmětu se řeší dílčí pedagogická témata,
především základní a středně pokročilá technika tance na špičkách. Důraz je položen na samostatnou pedagogickou činnost studentů. Možnost spolupráce s hostujícími pedagogy.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Praktické i teoretické znalosti techniky klasického tance. Základní schopnost pedagogické práce na základě získaných zkušeností z metodiky klasického tance.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou.
- Obsah kurzu:
-
Pedagogický seminář slouží především k samostatné pedagogické praxi, tak aby studenti uplatnili získané znalosti z hodin metodiky a techniky klasického tance.
Společné setkání a konfrontace studentů různých ročníků umožňuje uchopit a zpracovat zadané téma z pohledu různého stupně výuky. Studenti nižších ročníků jsou nuceni reagovat a rozebírat práci svých starších kolegů a naopak. Takto koncipovaná práce umožňuje chápat a aplikovat v praxi celou škálu prvků, vazeb, kombinací v technice klasického tance, rozvíjí kreativitu a schopnost pedagogického vnímání.
Důležitou součástí pedagogických seminářů jsou příležitostná pozvání tuzemských i zahraničních pedagogů (závisí především na finanční situaci).
Studenti mají možnost poznávat způsob práce jiných pedagogických osobností, seznamovat se s různými styly výuky, objevují nové možnosti v přístupu k pochopení problematiky výuky klasického tance.
V rámci diskuse dochází k analýze získaných poznatků.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
V. Kostrovická - A. Pisarev: Klasický tanec, 1976 Leningrad; V. Kostrovická: 100 hodin klasického tance, 1972 Leningrad; N.I. Tarasov: Klasický tanec, 1983 Praha; A. Messerer: Lekce klasického tance, 1967 Moskva; W.Warren: Classical Ballet Technique, 1989 Florida; S. Schorer: Balanchine Technique, 1999 New York; S. Lifar: Traité de Danse Academique; C.W.Beaumont: Theory and Practice of Theatrical Dancing (Cecchetti Method), 1932 Londýn.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
seminář - samostatná pedagogická praxe
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
aktivity na seminářích
schopnosti samostatné pedagogické činnosti, kreativity
prezentace
Zkouška praktická.
Celkové hodnocení: 30% aktivita 30% pedagogické schopnosti 30% prezentace 10% zkouška
- Webová stránka předmětu:
- nejsou
- Poznámka:
-
nejsou
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pedagogika tance (Bc) (povinně volitelný předmět)