Repertoár klasického tance 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107RK2 | Z | 2 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Adéla POLLERTOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Adéla POLLERTOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem výuky je seznámit studenty s vybranými choreografickými kompozicemi vytvořenými na základě techniky klasického tance. Jedná se o kompozice z tradičních romantických a postromantických baletů i z děl choreografů 20. století. Prostřednictvím praktického tanečního osvojení dané kompozice student pronikne hlouběji do logiky choreografického myšlení v daném tanečním pohybovém kódu.
- Forma studia:
-
Kontaktní výuka.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Předmět předpokládá dobrou praktickou znalost klasického tance na rozvinuté úrovni.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou.
- Obsah kurzu:
-
Posluchači se v tomto semestru dále učí práci na rozvoji interpretačních znalostí a schopností svěřených žáků nebo tanečníků. Seznamují se s nejtypičtějšími příklady z repertoáru klasických tanečních souborů. Např.: tanec vloček z baletu Louskáček (choreografie V. Vajnonen), variace vil z prologu k baletu Spící krasavice, pas de trois (Stíny) z baletu Bajadéra v choreografii M. Petipy, pas de trois, entrée a kóda z baletu Labutí jezero, variace Kitri z baletu Don Quijote, variace z baletu Paquita, pas de deux, variace a kóda z baletu Korzár v choreografii M. Petipy, tarantella a pas de six z baletu Napoli, variace a pas de deux z baletu Slavnost květin v Genzanu v choreografii A. Bournonvilla, Trantella.
Fakultativně seznamujeme s částmi choreografií z repertoáru G. Balanchina, např. Čajkovský Pas de deux v choreografii, variace a pas de deux z baletu Who cares nebo po dohodě a ve spolupráci s odpovědnými baletními mistry seznamujme s úplnou strukturou tohoto vybraného repertoáru. Totéž se týká výběru ze současného repertoáru, který se třeba aktuálně vyskytuje v hracím plánu divadel, např. některé Kyliánovy choreografie a další, které jsou vytvořeny na bázi klasické taneční techniky. Důležitá je zejména metoda nácviku a systematizace choreografického textu, hudebního určení, umělecké prezentace, prostorové kompozice a zvláště účinné korekce chyb (tzv. ?čištění?) a cvičení paměti.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Vaganovová A.: Základy klasického tance, 1981;Tarasov N. I.: Klasický tanec, 1983; Kostrovická V. , Pisarev A.: Klasický tanec, 1968; Kostrovická V.: 100 hodin klasického tance, 1981; W. Warrenová W.: Klasická baletní technika,1989; Janeček V.: Tělo a tanec, 1997; Lifar S.: Traité de Danse Academique, 1952; Kensley L., Sinclair J.: A Dictionary of Ballet Terms, 1977 ; Bazarovová.N., Mejová V.: Abeceda klasického tance, 1980; Video záznamy vybraných choreografických děl, např.: Balanchine Essays.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Praktická cvičení.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Aktivita při cvičeních.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pedagogika tance (Mg) (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)