Seminář historické taneční vědy 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107SHT2 | Z | 6 | 1/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Dorota GREMLICOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Dorota GREMLICOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem semináře je seznámit studenty se základními postupy a principy historické práce, okruhem pramenných zdrojů pro studium tance, institucemi, způsobem organizace a koncipování odborné historické studie taneční tematiky. Předmět navazuje na Seminář historické taneční vědy 1.
- Forma studia:
-
diskuse, analýza textů a dalších typů pramenů, exkurze, seminární úkoly
- Předpoklady a další požadavky:
-
Předmět předpokládá orientaci v tanečně historické problematice, absolvování předmětu Přehled dějin tance a baletu. Předmět navazuje na Seminář historické taneční vědy 1.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu
- Obsah kurzu:
-
Výuka navazuje na první semestr, větší prostor dostává samostatná činnost studentů. Seznamují se s různými koncepcemi historického výzkumu a jejich aplikacemi na studium tanečních jevů. Náplň semináře tvoří také studium nepřímých pramenů pro studium tance, jako jsou záznamy hudebních skladeb k tanci, prameny z divadelního prostředí (cedule, almanachy), ikonografické prameny, prameny literární povahy (zmínky o tanci v životopisné literatuře, denících, cestopisech, dopisech; taneční motivy v umělecké literatuře). Na konkrétních případech jsou opět ukázány způsoby práce s takovým typem pramenů, jejich výpovědní schopnost pro studium tance. Další významnou část náplně semináře tvoří referáty studentů, v nichž seznamují kolegy o postupu své seminární práce, dílčích výsledcích, ke kterým dospěli, a metodologických otázkách, které musí při analýze daného pramenného materiálu řešit.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Adshead-Landsdale, Janet; Layson, June eds.: Dance History. An Introduction, London, New York 1994.
Zíbrt, Čeněk: Jak se kdy v Čechách tancovalo, Praha 1895, 1960.
Senelick, Laurence ed.: National Theatre in Northern and Eastern Europe, 1746-1900, Cambridge University Press 1991.
Smith, Marian: Ballet and Opera in the Age of Giselle, Princeton and Oxford 2000.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
seminář
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
aktivní účasti na seminářích
plnění seminárních úkolů
četba textů
Během semestru se vyžaduje aktivní práce v semináři, vypracování seminárních úkolů, četbu textů.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: plnění seminárních úkolů, četba textů, samostatná práce s informačními zdroji
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Nejsou.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Taneční věda (Bc) (povinný předmět další)