Hudebně teoretické minimum 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
108HTM4 | Z | 1 | 2/T | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Předmět navazuje na Hudebně teoretické minimum 3 a je určen studentům, kteří neabsolvovali na střední úrovni výuku harmonie a kontrapunktu. Cílem předmětu je dovést studenta k pochopení základních principů těchto disciplin v takovém rozsahu, aby byl schopen plnohodnotně pracovat v návazném povinném předmětu Rozbory skladeb a aby mohl uplatnit své znalosti i při vlastním studiu hlavního oboru.
- Forma studia:
-
Studentům jsou průběžně zadávány k samostudiu kapitoly a cvičení z doporučené literatury. Na hodinách jsou vypracovaná cvičení a nejasnosti, které vyplynuly ze samostudia probírány formou diskuse. Průběžně jsou zařazovány i testy a analytické sondy pro kontrolu pochopení probírané problematiky.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Předpokladem studia je absolvování předmětu HT minimum 3.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou.
- Obsah kurzu:
-
Předmět probíhá v obou semestrech v rozsahu 2 hodin týdně a je ukončen zápočtem. Pedagog zadává materiál k samostudiu, studenti vypracovávají zadaná cvičení, na hodinách se diskutuje nad výsledky samostudia. Úroveň osvojených znalostí se průběžně sleduje dílčími testy a analytickými sondami. Účast a aktivní práce na hodinách 60%, vypracování úloh 40%.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
FILIP, M. Vývinové zákonitosti klasickej harmónie. Bratislava :SHV, 1965. (signatura v knihovně HAMU H_2A 3345)
HŮLA, Z. Nauka o kontrapunktu. Praha : Editio Supraphon, 1985. (signatura v knihovně HAMU H_2B 2554c-e)
OWEN, H. Modal and tonal counterpoint : from Josquin to Stravinsky. New York : Schirmer, 1992. (signatura v knihovně HAMU H_2B 3960)
TICHÝ, V. Harmonicky myslet a slyšet.Praha : HAMU, 1996; Praha : NAMU, 2011. (signatura v knihovně HAMU H_2B 3820a-d)
WILLI, B. Generálbas, aneb Kdo zavraždil kontrapunkt? Brno : Musica Sacra, 2010. (signatura v knihovně HAMU H_2A 6777 (a-b))
ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha : Editio Supraphon, 1978. (signatura v knihovně HAMU H_2A 5947)
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Seminář, cvičení.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Na začátku semestru vstupní test pro srovnání znalostí, průběžně zjišťovací testy a analytické sondy. Průběžně diskuse nad studovaným materiálem a vypracovanými cvičeními. Zápočet na základě účasti a průběžné práci.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Nejsou
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Flétna (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Housle (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Klarinet (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Hoboj (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Fagot (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Lesní roh (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Trubka (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Pozoun (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Tuba (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Klavír (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Varhany (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Cembalo (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Viola (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Violoncello (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Kontrabas (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Harfa (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Kytara (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Zpěv (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Operní režie (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Skladba (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Hudební režie (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Dirigování (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Zvuková tvorba (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Saxofon-jazz (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Klavír-jazz (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Kontrabas-jazz (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Pantomima (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Hudební produkce (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Kytara-jazz (Bc) (volitelný předmět)