English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Clownerie a groteska 1

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
109CAG1 Z 7 8/T česky zimní
Garant předmětu:
Boris HYBNER
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Boris HYBNER, Štefan CAPKO
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Objevit ve svém herectví originální a neopakovatelnou komickou polohu clowna. Porovnat rozdíly mezi cirkusovým a divadelním spůsobem hraní.

Forma studia:

Praktické semináře.

Předpoklady a další požadavky:

Clownerie je určena pro široký okruh studentů interpretačních divadelních a tanečních obborů. A také pro studenty režie a choreografie, pokud mají zájem o humorné divadelní formy. Maximální počet studentů je 15.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Bez údaje.

Obsah kurzu:

CLOWNERIE A GROTESKA

Po setkání s imaginární bílou pantomimou čeká studenty ve druhém ročníku Clownerie. Styl, který dále staví na jejich imaginaci, ale pracuje s konkrétními vyjadřovacími prvky, jako jsou kostým, rekvizita, líčená maska.

„Najdi si svého clowna!“ - je motto pro práci ve druhém ročníku.

Cílem naší společné práce je, aby po dobu jednoho semestru našli studenti v sobě, jak říká Rowan Atkinson, onu jedinou skutečně dobrou komickou figuru, kterou si nosí v sobě každý z nás. V dalším semestru musí „SVÉHO CLOWNA“ využít při tvorbě pasáží a entreé, krátkých komických výstupů, které musí zpracovat dramaturgicky i režijně. V závěru této fáze tedy k vznícené a užité imaginaci přibíráme i další složky divadla a to charakter, kostým, masku a rekvizity.

Výuka se také opírá o filmové záznamy světových clownů: L. Jengibarov, Grock, F. Fellini - Clowni, WC Fields, Colmbaioni, Slava Polunin, Ch. Rivell, Pierre Byland a Phillipe Gaulier, Lupino Lane, Harpo Marx

Rámcová osnova předmětu:

Najdi si svého Clowna:

-Úkol Clowna je bavit publikum.

-Kontakt s divákem (první a poslední pohled patří publiku)

-Čas pobytu před publikem ( Clown má právo setrvat na jevišti tak dlouho, dokud baví lidi a zajímá je)

-Moje vlastní vyjímečnost. Každý z nás umí něco neobvyklého. Jsme zajímaví svou originalitou.

Doporučená nebo povinná literatura:

Studijní literatura:

Tristan Rémy: Klauniády

Boleslav Polívka: Předběžný portrét

Beryl Hugill.Hugill : Bring on the Clowns

Karel Kludský: Život v cirkuse

Jacques Lecoque: The moving body.

Eugenio Barba, Nicola Savarese: Slovník divadelní antropologie

Bruce dassau:Dassau: Život a doba Rowana Atkinsona

Daniel Storm: Kdo je Mr. Bean.

Jan Werich: Úsměv klauna.

Jiří Frejka: Smích a divadelní maska

Jerzy Grotovsky: Divadlo a Rituál

Jiřina Ryšánková: Herec a pohyb.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Bez údaje.

Hodnoticí metody a kritéria:

V tomto předmětu je nejdůležitějším kritériem hodnocení co největší posun ve spůsobu hry v masce clowna.

Důraz je kladen hlavně na práci v průběhu celého semestru.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Bez údaje.

Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015