Dramaturgie autorského divadla 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
109DAD1 | Z | 3 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Adam HALAŠ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Adam HALAŠ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1. Zvládnutí teoretických znalostí dramaturgie autorské tvorby v mimickém divadle a v novém cirkusu.
2. Znalost historických souvislostí všech složek autorské tvorby.
3. Individuální a specifický přístup k vlastnímu mumickému žánru ? analýza autorského projektu.
4. Přehled nedůležitějších kulturních prostor a divadel současného mimického umění, center, škol a festivalů mimického divadla a nového cirkusu.
- Forma studia:
-
Teoretická výuka všech složek autorského procesu mima ? interpreta ? autora.
Přehled současného mimického divadla a nové cirkusu.
Divadelní soubory, interpreti, centra, školy a festivaly mimického umění.
Hlavní žánry a vývoj mimického divadla a nového cirkusu.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Základní znalost historické a soudobé faktografie divadelního, mimického a tanečního umění. Orientace v současném směřování a vývoji hlavních žánrů mimického divadla a nového cirkusu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Individuální studium dílčích témat, které se vztahují na praktickou tvorbu studenta. Vyhledávání odborné literatury, zpracování seminářů a analýz daného tématu, třídění a hledání video ukázek, fotodokumentace a dalších archívních materiálů.
- Obsah kurzu:
-
Teoretická výuka autorské tvorby v mimickém divadle.
Libreto, libreto a mim, formy a zásady libreta, libreto a nový mim.
Herec a mim, charakteristika hereckého umění a herecké zdroje mima, předpoklady mima, mim a jeho řemeslo.
Prostor, scénografie, světelný design, kostým a hudební složka.
Zásady dramaturgie a režie v mimickém divadle.
Divák, divadlo jako provoz, propagace a PR.
Výuka historických souvislostí všech složek autorské tvorby.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Barrault, J.-L.: Som divadelník, Bratislava 1966
Brook, Peter: Prázdný prostor, Londýn 1968
Cihlář, Ondřej: Nový cirkus, Praha 2006
Craig, E.G.: O divadelním umění, Praha 2006
Dvořák, Jan: Příští vlna/Next Wave, Praha 1996
Dvořák, Jan: Alternativní divadlo, Praha 2000
Dvořák, Jan: Kolotoč/Mimoza, Praha 1988
Evans, Mark: Jacques Copeau, London 2006
Hyvnar, Jan: Herec v moderním divadle, Praha 2000
Hyvnar, Jan: Francouzská divadelní reforma, Praha 1997
Rémy, T.: Klauniády, Praha 1968
Svoboda, Josef: Tajemství divadelního prostoru, Praha 1992
Šavlíková, Kateřina: Jan Nebeský, Praha 2008
Švehla, J.: Tisícileté umění pantomimy, Praha 1989
Vébr, Václav: Příběh pantomimy, Praha 2006
Žižka, Tomáš a kolektiv: Site-specific-divadelní projekty, Praha 2008
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Bez údaje.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Účast na výuce, workshopech, výstavách a společných seminářích s umělci a soubory současného minu a nového cirkusu.
Příprava vlastních seminárních prací a analýz spojených s tématy praktického a teoretického zájmu studenta.
Podmínkou k udělení zápočtu a zkoušky je úspěšné splnění testu a ústní zkoušky.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Bez údaje.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pantomima (Mg) (povinný předmět další)