Didaktika/Vyučovatelská praxe saxofonu-jazz 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
174DPSJ2 | ZK | 1 | 1/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- František KOP, Antonín SLOVÁČEK (Felix SLOVÁČEK)
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- František KOP, Antonín SLOVÁČEK (Felix SLOVÁČEK)
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Předmět slouží k metodickému nácviku a osvětlení všech problematik hráče na klarinet. Zabývá se prstovou technikou, interpretačními pojmy, literaturou a praktickými činnostmi studenta s mladými ,začínajícími hráči na saxofon
1.Metodika správné prstové techniky
2.Osvětlení interpretačních pojmů z hlediska metodického nácviku
3.Literatura pro klarinet metodicky rozdělená pro jednotlivé stupně škol a zdatnosti žáků
4.Metodicko praktická činnost se začínajícími žáky s různou úrovní talentu a předpokladů
- Forma studia:
-
Kontaktní výuka.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta a dostatečný hudební archiv.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
Didaktika se váže na všechny výukové postupy včetně specifikace metodických výstupů a kvality výstupů interpretačních oborů.Předmět připraví studenty na pedagogickou dráhu na středních školách, konzervatořích nebo na hudebních školách. Také pomůže studentům pochopit principy hry na
saxofon v jejich vlastní praktické činnosti. V tomto předmětu je metodickým nácvikem probrána problematika správné prstové techniky, interpretace a literatury. Studentu je umožněna i praktická činnost se žáky, kteří na nástroj teprve začínají hrát. Prstová technika je demonstrována na jednoduchých etudách a je přiložen výklad, jak správně postupovat při nácviku či při odstraňování problémů. Možnosti interpretace a pohledům na možnosti,jak docílit v různých žánrech a obdobích správné nebo možné interpretace, je věnována nemalá část předmětu. Toto je spojeno i s rozhledem v literatuře nástroje. Praktická metodika je součástí předmětu, kdy student sám metodicky vede žáky, kteří buď na saxofon začínají nebo dosáhli různé úrovně
saxofonové hry.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Krtička ,Stanislav: Metodika hry na klarinet
Jeanjean,Paul : Vade mecum
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednášky.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Hodnotí se iniciativa a tvůrčí přístup.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Studenti získávají potřebné informace z oblasti didaktiky příslušných oborů. Mohou si takto rozšířit své vzdělání o pedagogickou způsobilost.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Saxofon-jazz (Mg) (volitelný předmět)