English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Tvůrčí psaní 4

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
201TPS4 Z 1 2/T česky letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Dovršení výchovy samostatného tvůrčího psaní, vrcholící pokusem o vlastní dramatický text:

1/ Kultivace autorského projevu zaměřeného zejména na dramatický text;

2/ Rozvíjení schopnosti vést analytický dialog dramaturga (režiséra) s autorem nad nově vznikajícím dramatickým textem.

3/ Elementárně se seznámit s postupy týmové autorské tvorby zejména mediálních autorských projektů.

Forma studia:

Semináře, autorské kolokvium.

Předpoklady a další požadavky:

1/ Tvořivost schopná autentického a gramotného literárního vyjádření;

2/ Obecná znalost české a světové dramatické literatury;

3/ Základní mediální orientace;

4/ Schopnost analýzy a reflexe.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Průběžné čtení literatury, kterou studentům individuálně doporučuje pedagog.

Obsah kurzu:

Volitelný seminář umožňuje studentům režie, dramaturgie, teorie a kritiky vyšších ročníků rozvíjet dále své schopnosti autorského psaní. Důraz je kladen na samostatné hledání a rozvíjení tématu prostřednictvím dramatické situace a kompozice dramatického textu.Tvůrčí psaní kultivuje nejen vlastní autorskou schopnost studentů, ale i zvyšuje i jejich kompetenci interpretovat dramatické texty a vést tvůrčí dialog s jejich autorem. Zahrnuje následující tématické okruhy:

1/ Obraz, popis chování, situace vyjádřená mimoslovním jednáním, situace vyjádřená slovním jednáním, dramatická situace;

2/ Fabulační potenciál dramatické situace, fabule a syžet;

3/ Scénosled (bodový scénář) a jeho naplnění v autorském týmu;

Doporučená nebo povinná literatura:

Carriére, Jean Claude: Vyprávět příběh; Praha 1990;

Broch, Hermann: Román, mýtus, kýč, Praha 2009;

Petříček, Miroslav: Myšlení obrazem, Praha 2010;

Slunčík, Václav: Sitcom: příprava a realizace, Praha AMU 2010

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Studenti písemně zpracovávají zadaná témata a konkrétní úkoly a interpretují je. Pedagog jim na konkrétním materiálu vysvětluje pojmy a zákonitosti struktury.

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě výsledků autorské tvorby a aktivity na seminářích.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Předmět lze absolvovat opakovaně
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015