Autorské čtení 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202ACN4 | ZK | 3 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Michal ČUNDERLE
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Přemysl RUT, Michal ČUNDERLE
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Přijetí odpovědnosti za autorský text včetně schopnosti jej osobně přečíst ostatním a vzít jejich reakce v úvahu při další práci. Teprve z toho, jak nám druzí rozumějí, dozvídáme se, co jsme vlastně řekli.
- Forma studia:
-
Seminář, při němž studenti čtou (nepřednášejí, nehrají) své texty a vzápětí jsou sami vystaveni reakcím posluchačů. Nemají přitom už možnost dále svůj text vysvětlovat; ve hře je jen to, co skutečně napsali. Rozpravu řídí pedagog, sám k ní však přispívá až jako poslední, pokud se mu zdá, že něco podstatného zůstalo nevysloveno.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Při jednom semináři se obvykle dostane na tři texty (tři studenty). Je ovšem lépe, když studenti objevují svá témata a rozvíjejí svůj písemný projev bez ohledu na to, kdy na ně přijde řada. To předpokládá zásobu autorských pokusů vznikajících nezávisle na studijním předmětu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
Veřejné (v rámci semináře, který je přístupný i hostům) čtení autorských textů a následné ohlasy posluchačů.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Texty jsou autorské, rozprava však mnohdy připomene další autory, jejichž dílo by mohlo a mělo studenty zajímat pro nějaký společný rys s tím, oč se pokoušejí sami. Studijní materiál je tu tedy další individuální četba.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Texty vzešlé z autorského čtení se často stávají materiálem pro scénář autorských prezentací. Podmínkou ovšem je, aby byly potenciálně dramatické (což vůbec neznamená, že musí být psány jako divadelní dialog).
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Hodnoceno je osobité vidění, schopnost přesné formulace, smysl pro vnitřní řád a tvar textu, autentičnost při psaní i čtení. A zároveň umění naslouchat textům druhých i připomínkám k textu vlastnímu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Út 15:00–16:30 Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů: