English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Dialogické jednání s vnitřním partnerem 3

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
202DJV3 Z 2 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Michal ČUNDERLE
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Ivan VYSKOČIL, Jan HANČIL, Michal ČUNDERLE, Eva SLAVÍKOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Dialogické jednání s vnitřním partnerem je psychosomatická disciplína, jejímž tvůrcem je prof. Ivan Vyskočil. U většiny může být:

- cestou sebeobjevování, sebepoznávání, sebepřijetí a seberealizace

- vytvářením psychosomatické kondice pro tvořivou komunikaci „vodivější“ empatii

- prožitím, poznáním a studiem principů dramatické hry

- prožitím, poznáním a studiem nepředmětného herectví

- cestou pochopení, „vtělení“ a uskutečnění určité výzvy, otázky, určitého úkolu, textu

- metodikou zkoušení, hledání, vnímání, všímání si a nalézání.

Forma studia:

Seminář individuálního zkoušení ve skupině.

Předpoklady a další požadavky:

Kreativní předpoklady, schopnost analýzy a reflexe.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah kurzu:

Psychosomatická disciplína, jejímž tvůrcem je prof. Ivan Vyskočil. Základem je zkušenost a zakoušení stran jednání (mluvení, hraní) sám se sebou (s vnitřním partnerem) zpravidla o samotě - samomluvy, samohry. Jde o to, učit se a naučit se podobně autentické, spontánní, hrající a souhrající jednání (chování a prožívání) produkovat veřejně, v situaci „veřejné samoty“ (Stanislavskij), za přítomnosti a pozornosti „diváků“. V situaci, kdy „jako kdyby“ druzí, diváci, při tom nebyli, s vyloučením zejména zrakového a taktilního kontaktu.

Doporučená nebo povinná literatura:

Buber, Martin: Já a ty. Olmouc: Votobia 1995.

Fink, Eugen: Oáza štěstí. Praha: Mladá fronta 1992.

Vyskočil, Ivan a kol. Dialogické jednání s vnitřním partnerem. Brno: JAMU 2004. (Zde i další doporučená literatura.)

Sborníky KATaP a Ústavu pro výzkum a studium autorského herectví:

Dialogické jednání jako otevřená otázka. Praha: AMU 1997.

Psychosomatický základ veřejného vystupování. Praha: AMU 2000.

Hic sunt leones /o autorském herectví/. Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU 2003.

Herecká propedeutika proč, pro koho a jak? Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU 2006.

Hlas, mluva, řeč / Řeč, mluva, hlas. Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU

Psychosomatika & Pohyb. Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU 2008.

Osobnostní herectví - učitelství. Praha: 2010.

Autor - autorství. Praha: NAMU 2010.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

odborné cvičení

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou udělovány především na základě vlastního zkoušení v hodinách dialogického jednání. Podmínkou úspěšného absolvování předmětu jsou také dvě písemné reflexe za semestr. Předpokládá se rovněž seznámení s doporučenou literaturou.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Předmět je možno studovat v českém i anglickém jazyce.

Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost R313
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)

13:30–15:00
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 13:30–15:00 Učebna
Karlova 26, Praha 1
přednášková par. 1
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015