Videotechnika 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202VIT1 | Z | 2 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jan POSPÍŠIL
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jan POSPÍŠIL
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1.Výuka předmětu Videotechnika 1 (202VIT1) si klade za cíl seznámit studenta s videotechnikou coby technologií s volně vymezeným prostorem použití v rámci potřeb Ústavu pro výzkum a studium autorského herectví a KATaP.
2. Rozsah výuky se pohybuje od osvojení základních znalostí a dovedností práce se záznamovou a reprodukční videotechnikou, až po samostatné zvládnutí jednoduchého technologického řetězce ZÁZNAM - PREZENTACE (tzn. kamera - projekce) i v „extrémním“ (pro techniku) divadelním prostředí. Student je zde seznamován i s úskalími zvukových záznamů, které jsou nedílnou součástí záznamů obrazových.
3. Výuka má samozřejmě přesah k využití videotechniky i v běžném životě
- Forma studia:
-
Výuka probíhá v místnosti laboratoře Ústavu pro výzkum a studium autorského herectví v budově na Tržišti formou odborného cvičení. Jde o seznámení se záznamovou videotechnologií, která je v majetku KATaP (páskové i „kartové“ digitální videokamery) a procvičení dovedností a znalostí při tvorbě videozáznamu. Jde o konkrétní „ruční“ práci s přístroji a pomocnou technologií.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
Videotechnika a videozáznam jsou dnes jedním z klíčových technologických nástrojů pro různé analytické postupy všeho co se týká vnitřního i vnějšího světa člověka. Pro objektivní přístup k této složité a komplexní lidské problematice je výhodné zvládnout tuto technologii. Videotechnika pomáhá objektivizovat naše vědění svou „přístrojovou neúčastí“.
1.Definice základního video-řetězce (kamera, player, monitor).
2.Práce s kamerami coby zdrojem videozáznamu.
3.Pojetí snímaného prostoru a jeho řešení.
4.Práce se zvukem.
5.Základní podmínky pro úspěšnou prezentaci (přehrávání).
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Manuály konkrétních zařízení v laboratoři Ústavu použitých pro výuku.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Odborné cvičení.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivity na cvičeních a 80 % prezence.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Pro studenty 2. ročníku.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Čt 18:00–19:30 POSPÍŠIL J. Učebna 107
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)paralelka 1 - Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Bc.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku - 3 leté (Mgr.) (volitelný předmět)