Herec jako site specific 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
204NHS4 | Z | 2 | 2/T | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Schopnost frekventantů nalézt jazyk (jak tělesný, tak obrazový a verbální) jako prostředek ke komunikaci ve specifických kvalitách na nedivadelních prostředích a nedivadelních komunitách, vytvořit spektrální přístupy také v sociálně-kulturní animaci.
- Forma studia:
-
Studium praktické i teoretické orientace v prostoru v divadelních i nedivadelních prostředích a souvislostech. Praktická mezioborová laboratoř na pomezí žánrů a stylů. Příprava koncepce, konzultace, realizace a následná reflexe scénických událostí vychází z podnětů osobitých semestrálních úkolů, dále pak z možností, které se nabízí studentům v rámci spoluprací s veřejnou správou, školami a dalšími kulturně-společenskými subjekty. Prochází napříč všemi ročníky studia a podporuje týmovou spolupráci studentů, kteří by se v běžném studijním cyklu nepotkali.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování předmětu 204NHE3 Herec jako site specific 3.
Smysl pro časoprostorovost, týmovou spolupráci, specifická talentová kreativita a dispozice pro práci v netradičním prostoru a jeho zapojení do kontextu divadelního díla.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Návštěvy nejrůznějších aktivit (festivaly, přehlídky, výstavy a performance v netradičních prostorech), účast na pořádaných workshopech, zapojování se do grantových soutěží. Příprava vlastních projektů, ať realizovaných či v konkrétní přípravné fázi.
- Obsah kurzu:
-
Rozbor specifických režijních a performerských technik vzhledem ke konkrétnímu záměru konceptu projektu.
Praktické hledání režijních a performerských technik vzhledem ke konkrétnímu projektu.
Nabyté zkušenosti z vlastních uměleckých projektů budou zhodnoceny při týmové tvorbě pro konkrétní tématické prostředí. Nedílnou součástí je schopnost teoretické i praktické provázanosti nabytých poznatků při tvorbě projektů.
Aspekty jednotlivých předmětů na sebe reflektují a utvářejí možnost výsledného tvaru.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Peter Brook: Pohyblivý bod, Prázdný prostor
Ondřej Cihlář: Nový cirkus
Kazimierz Braun: Divadelní prostor
Barba Eugenio, Savarese Nicola - O skrytém umění herců
Radoslava Schmelzová, Václav Cílek, Martin Kukučka: Divadlo v netradičním prostoru, performance, site specific -současné tendence
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Workshopy, konzultace projektů, výuka v terénu.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Týmová práce, účast na kolokviu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce (Bc.) (volitelný předmět)
- Režie a dramaturgie činoherního divadla (Bc.) (volitelný předmět)
- Dramaturgie činoherního divadla (Mgr.) (volitelný předmět)
- Scénografie (Bc.) (volitelný předmět)
- Scénografie - kostým a maska (Mgr.) (volitelný předmět)
- Režie činoherního divadla (Mgr.) (volitelný předmět)
- Scénografie (Mgr.) (volitelný předmět)
- Režie a dramaturgie alternativního a loutkového divadla (Bc.) (volitelný předmět)
- Scénografie alternativního a loutkového divadla (Bc.) (volitelný předmět)
- Dramatická výchova - dvouleté kombinované (Mgr.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Bc.) (volitelný předmět)
- Scénografie - kostým a maska v anglickém jazyce (Mgr.) (volitelný předmět)
- Herectví alternativního a loutkového divadla (Mgr.) (volitelný předmět)
- Herectví činoherního divadla (Mgr.) (volitelný předmět)
- Scénografie - film a televize (Mgr.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku - 3 leté (Mgr.) (volitelný předmět)
- Dramatická výchova - tříleté prezenční (Mgr.) (volitelný předmět)