English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Herec jako site specific 4

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
204NHS4 Z 2 2/T letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Schopnost frekventantů nalézt jazyk (jak tělesný, tak obrazový a verbální) jako prostředek ke komunikaci ve specifických kvalitách na nedivadelních prostředích a nedivadelních komunitách, vytvořit spektrální přístupy také v sociálně-kulturní animaci.

Forma studia:

Studium praktické i teoretické orientace v prostoru v divadelních i nedivadelních prostředích a souvislostech. Praktická mezioborová laboratoř na pomezí žánrů a stylů. Příprava koncepce, konzultace, realizace a následná reflexe scénických událostí vychází z podnětů osobitých semestrálních úkolů, dále pak z možností, které se nabízí studentům v rámci spoluprací s veřejnou správou, školami a dalšími kulturně-společenskými subjekty. Prochází napříč všemi ročníky studia a podporuje týmovou spolupráci studentů, kteří by se v běžném studijním cyklu nepotkali.

Předpoklady a další požadavky:

Absolvování předmětu 204NHE3 Herec jako site specific 3.

Smysl pro časoprostorovost, týmovou spolupráci, specifická talentová kreativita a dispozice pro práci v netradičním prostoru a jeho zapojení do kontextu divadelního díla.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Návštěvy nejrůznějších aktivit (festivaly, přehlídky, výstavy a performance v netradičních prostorech), účast na pořádaných workshopech, zapojování se do grantových soutěží. Příprava vlastních projektů, ať realizovaných či v konkrétní přípravné fázi.

Obsah kurzu:

Rozbor specifických režijních a performerských technik vzhledem ke konkrétnímu záměru konceptu projektu.

Praktické hledání režijních a performerských technik vzhledem ke konkrétnímu projektu.

Nabyté zkušenosti z vlastních uměleckých projektů budou zhodnoceny při týmové tvorbě pro konkrétní tématické prostředí. Nedílnou součástí je schopnost teoretické i praktické provázanosti nabytých poznatků při tvorbě projektů.

Aspekty jednotlivých předmětů na sebe reflektují a utvářejí možnost výsledného tvaru.

Doporučená nebo povinná literatura:

Peter Brook: Pohyblivý bod, Prázdný prostor

Ondřej Cihlář: Nový cirkus

Kazimierz Braun: Divadelní prostor

Barba Eugenio, Savarese Nicola - O skrytém umění herců

Radoslava Schmelzová, Václav Cílek, Martin Kukučka: Divadlo v netradičním prostoru, performance, site specific -současné tendence

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Workshopy, konzultace projektů, výuka v terénu.

Hodnoticí metody a kritéria:

Týmová práce, účast na kolokviu.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015