Scénografické možnosti v netradičních prostorech 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
204NMO2 | ZK | 3 | 3/T | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem je prohlubovat individuální orientaci ve zvoleném zaměření a rozvíjet vlastní tvůrčí přístupy, vedoucí k samostatné umělecké praxi-(více viz skripta)
- Forma studia:
-
Tvůrčí dialog, cvičení, vlastní práce na projektech a realizacích, analýza zaznamenaných ukázek a jejich prezentace.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou žádné předpoklady nutné pro zapsání tohoto předmětu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Meze se nekladou
- Obsah kurzu:
-
Obsahem studia je interdisciplinární výzkum situace člověka v mnohorozměrnosti prostředí, od fyzického přes mentální (emocionální, racionální i spirituální), až po sociální a kulturní vazby a interakce v informačním a ideovém prostoru, kde je protagonista nejen účastníkem, ale i spoluautorem proměn fungujících na principu zpětné vazby-(více viz skripta)
Studijní osnova:
(detaily viz skripta)
I. cyklus: Statický obraz-kompozice v ploše
1. blok: Zátiší (objekt)-pozorování a vize
2. blok Portrét (subjekt)-výraz (image)
II. cyklus: Pohyb obrazu-kompozice v prostoru
3. blok: Tvar a prostor-vnější prostor, mentální a spirituální dimenze
4. blok: Figura (tělo)-vnitřní (osobní) prostor (intimita)
III. cyklus: Obraz pohybu-kompozice v čase
5. blok Objekt v pohybu (stroj/robot)-mechanický rytmus
6. blok: Figura v pohybu (gesto/tanec/hlas)-biologický rytmus
IV. cyklus: Obraz děje-kompozice v kontextu
7. blok: Akce (v prostředí)-konstrukce/dekonstrukce
8. blok: Příběh (ve společenství)-kompozice/dekompozice
V. cyklus: Prezentace-medializace
9. blok: Komunikace a kontext
10. blok: Komplexní systémy
VI. cyklus: Závěrečná práce-Individuální téma
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Povinná četba:
Skripta - Divadlo v netradičním prostoru, performance a site specific
Performance Art: from Futurism to the Present, RoseLee Goldberg, T & H-London
Doporučená četba:
Performance: Live Art Since 1960, RoseLee Goldberg, Abrams-New York
Live: Art and performance, Adrian Heathfield, Tate-London
Out of Actions, Paul Schimmel, MOMA-Los Angeles
(a dále viz skripta)
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednášky, projekce, cvičení, konzultace
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Účast a iniciativa.
Realizované etudy a cvičení
Účast na kolokviu a společných akcích
Koncept a realizace projektu
Vlastní aktivity
(Váha všech jednotlivých kritérií hodnocena přiměřeně)
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Rozvrh výuky viz www DAMU / katedra ALD / Rozvrhy hodin
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Performerství alternativního divadla (Bc.) programu Divadelní tvorba v netradičních prostorech (povinný předmět)
- Scénografie alternativního divadla (Bc.) programu Divadelní tvorba v netradičních prostorech (povinný předmět)
- Režie a dramaturgie alternativního divadla (Bc.) programu Divadelní tvorba v netradičních prostorech (povinný předmět)