Performerství 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204NPF3 | ZK | 5 | 8/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Schopnost frekventantů nalézt jazyk (jak tělesný, tak obrazový a verbální) jako prostředek ke komunikaci ve specifických kvalitách na nedivadelních prostředích a nedivadelních komunitách, vytvořit spektrální přístupy také v sociálně-kulturní animaci.
- Forma studia:
-
Studium praktické i teoretické orientace v prostoru v divadelních i nedivadelních prostředích a souvislostech. Praktická mezioborová laboratoř na pomezí žánrů a stylů. Příprava koncepce, konzultace, realizace a následná reflexe scénických událostí vychází z podnětů osobitých semestrálních úkolů, dále pak z možností, které se nabízí studentům v rámci spoluprací s veřejnou správou, školami a dalšími kulturně-společenskými subjekty. Prochází napříč všemi ročníky studia a podporuje týmovou spolupráci studentů, kteří by se v běžném studijním cyklu nepotkali.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Smysl pro časoprostorovost, týmovou spolupráci, specifická talentová kreativita a dispozice pro práci v netradičním prostoru a jeho zapojení do kontextu divadelního díla.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Návštěvy nejrůznějších aktivit (festivaly, přehlídky, výstavy a performance v netradičních prostorech), účast na pořádaných workshopech, zapojování se do grantových soutěží. Příprava vlastních projektů, ať realizovaných či v konkrétní přípravné fázi.
- Obsah kurzu:
-
Tělo a hmota v kompilaci biomechaniky v architektury. Pohyb, zastavení a plynulost .
Rozměr časoprostoru.Čas na akci, rozmyšlenou, čas na reakci,Čas akceleraci, čas na spočinutí, čas na odchod?.
1. KONCEPT PROJEKTU:
- rozepsaný koncept projektu,
- etuda,
- rozbor specifických režijních a performerských technik vzhledem ke konkrétnímu záměru konceptu projektu.
2. PROJEKT:
- konzultace,
- rozbor,
- realizace projektu je následná analýza.
- praktické hledání režijních a performerských technik vzhledem ke konkrétnímu projektu.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Peter Brook: Pohyblivý bod, Prázdný prostor
Ondřej Cihlář: Nový cirkus
Kazimierz Braun: Divadelní prostor
Barba Eugenio, Savarese Nicola - O skrytém umění herců
Radoslava Schmelzová, Václav Cílek, Martin Kukučka: Divadlo v netradičním prostoru, performance, site specific ? současné tendence
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednášky, semináře, konzultace projektů, výuka v terénu
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Docházka
Realizovaná etuda a úkol
Účast na kolokviu
Koncept projektu
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Performerství alternativního divadla (Bc.) programu Divadelní tvorba v netradičních prostorech (povinný předmět)
- Scénografie alternativního divadla (Bc.) programu Divadelní tvorba v netradičních prostorech (povinný předmět)
- Režie a dramaturgie alternativního divadla (Bc.) programu Divadelní tvorba v netradičních prostorech (povinný předmět)