English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Site specific 3

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
204NSC3 Z 1 2/T zimní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1. Seznámit posluchače s obsahem fenoménu site specific v historickém i geografickém horizontu - stručný dějinný nástin.

2. Seznámit posluchače s typem divadla, vhodným pro krátkodobé i dlouhodobé projekty- tvůrčí dílny, umělecké rezidence a intervence.

3. Smyslem předmětu je využití kreativní iniciativy studentů na vlastních a nebo společných projektech přímo v praktických a skutečných podmínkách dané lokality.

4. Prověřit tvůrčí schopnosti i schopnost pracovat v tvůrčím týmu.

5. Umožnit studentům vzájemnou kompelaci ve formě blokové výuky praktického studia, kdy pracují především individuálně na vlastních projektech.

Forma studia:

Studium praktické i teoretické orientace v prostoru v divadelních i nedivadelních prostředích a souvislostech. Mezioborová laboratoř na pomezí žánrů a stylů.Příprava, realizace a následná reflexe inscenací a scénických událostí vychází z podnětů osobitých semestrálních úkolů, dále pak z možností, které se nabízí studentům v rámci spoluprací s veřejnou správou, školami a dalšími kulturně-společenskými subjekty. Prochází napříč všemi ročníky studia a podporuje týmovou spolupráci studentů, kteří by se v běžném studijním cyklu nepotkali.

Předpoklady a další požadavky:

Absolvování předmětu 204NSS2 Site specific 2.

Od 2. semestru i jistá zkušenost se site-specific projektem.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Návštěvy nejrůznějších aktivit (festivaly, přehlídky, výstavy a performance v netradičních prostorech), účast na pořádaných workshopech, zapojování se do grantových soutěží. Příprava vlastních projektů, ať realizovaných či v konkrétní přípravné fázi.

Obsah kurzu:

Studium praktické i teoretické orientace v prostoru v divadelních i nedivadelních prostředích a souvislostech.

V tříletém bakalářském studiu zvolený pedagog především pomáhá svou empirií frekventantovi nalézt jeho vlastní divadelní a nebo výtvarný názor a současně je mu praktickým rádcem při realizaci projektu, s kterým se frekventant uchází v interdisciplinárním studiu.

Studium je praktickým zkušenostním, mobilním ateliérem pro různé scénické události a řešení.

Pro tento účel se zformuje i jeho specifické technické a lektorské vybavení.

Předpokládaná skupina frekventantů by měla být konzistentní skupinou a preferuje se účast na všech frekvencích a také v jednotlivých předem vybraných kombinací předmětů v interdisciplinárním vzdělávacím programu.

V úmyslu přesáhnout divadelní tvorbou k jiným profesím a dovednostem. Proto se během studia lze potkat s odbornostmi a odborníky nejen z oblasti divadla, výtvarného umění, designu a architektury, ale i z oblasti sociologie, medicíny a náboženství.

Nabyté zkušenosti z vlastních uměleckých projektů budou zhodnoceny při týmové tvorbě pro konkrétní tématické prostředí. Nedílnou součástí je schopnost teoretické i praktické provázanosti nabytých poznatků při tvorbě projektů.

Aspekty jednotlivých předmětů na sebe reflektují a utvářejí možnost výsledného tvaru.

Doporučená nebo povinná literatura:

Kazimierz Braun-Divadelní prostor

On the Beaten Track: Tourism, Art and Place (1999)

The Lure of the Local: Sense of Place in a Multicentered Society(1997)

Venkov / města / média (Sociologické nakladatelství, 1998)

Kaye Nick-Site Specific Art: Performance, Place and Documentation

Václav Cílek- Krajiny vnitřní a vnější

Václav Cílek- Makom-Kniha míst

Frágner B.: Odložené továrny, Praha 1984

Atelier d´architekture Matador: La Maison Folie, Bruxelles 2002

LOFT Publication Collectiv: Industrial Chick -Reconverting Spaces, Savigliano 2006

Claudine Dussollier: In Situ -European Artist on the Road, Vic-la-Gardilole 2006

Helen Searing: Art Spaces - The Architecture of four Tates, London 2004

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Přednášky, semináře, konzultace projektů, výuka v terénu, účast na kolokviu.

Hodnoticí metody a kritéria:

Účast na kolokviu

Koncept projektu

Webová stránka předmětu:
www.adaptabilita.cz
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015