Sociologie prostorů 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204NST2 | ZK | 1 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Tomáš ŽIŽKA
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Tomáš ŽIŽKA, Rudolf ŠMÍD, Karel MAKONJ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámení se s technikami kvalitativního sociologického výzkumu včetně užití fotografie jako výzkumné metody by mělo ukázat možnosti jejich využítí v divadelní tvorbě. Nejde jen o sociologickou reflexi konkrétní lokality či tématu, ale i o využití této reflexe při konkrétním uměleckém záměru, který může následně intervenovat do sociálního prostředí samotného.
- Forma studia:
-
Lektorská činnost, řízený dialog, kontaktní výuka, písemné/fotografické práce, audiovizuální ukázky z výzkumu a site specific.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování předmětu 204NSP1 Sociologie prostorů 1.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Návštěvy nejrůznějších aktivit (festivaly, přehlídky, výstavy a performance v netradičních prostorech), účast na pořádaných workshopech. Příprava vlastních projektů, ať realizovaných či v konkrétní přípravné fázi.
- Obsah kurzu:
-
Nabyté zkušenosti z vlastních uměleckých projektů budou zhodnoceny při týmové tvorbě pro konkrétní tématické prostředí. Nedílnou součástí je schopnost teoretické i praktické provázanosti nabytých poznatků při tvorbě projektů.
Aspekty jednotlivých předmětů na sebe reflektují a utvářejí možnost výsledného tvaru.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Bartes R. (1994): Světlá komora -vysvětlivka k fotografii. Archa. Bratislava
Bauman Z., May T. (2010): Myslet sociologicky. SLON. Praha
Disman M. (2008): Jak se vyrábí sociologická znalost. Karolinum
Giddens A. (2005): Sociologie. Argo. Praha
Sontagová S. (2002): O fotografii. Paseka. Praha
Strauss A., Corbinová J. (1999): Základy kvalitativního výzkumu, Albert, Boskovice
Šmíd R. (1991): Proč fotografie. in: Kvalitativní přístupy v sociologiii, Masarykova sociologická společnost, Praha s.36-60
Šmíd R., Rajčanová M. (2002)- A co děti, mají se kde bát?, in: Biograf, č. 28,s. 59-80
Šmíd R. (2010) Sociolog/ie/ v prostoru, in: Divadlo v netradičním prostoru, performance a site specific, AMU, Praha s.64-83
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Semináře, písemné/fotografické práce, koncept projektu -sociologický aspekt.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě realizovaných úkolů, účasti na kolokviu, vypracování konceptu projektu event. jeho dílčí realizace.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Út 17:00–18:30 ŠMÍD R. DIVUS Praha 7 paralelka 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Performerství alternativního divadla (Bc.) programu Divadelní tvorba v netradičních prostorech (povinný předmět)
- Scénografie alternativního divadla (Bc.) programu Divadelní tvorba v netradičních prostorech (povinný předmět)
- Režie a dramaturgie alternativního divadla (Bc.) programu Divadelní tvorba v netradičních prostorech (povinný předmět)