English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Sociologie prostorů 2

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
204NST2 ZK 1 2/T česky letní
Garant předmětu:
Tomáš ŽIŽKA
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Tomáš ŽIŽKA, Rudolf ŠMÍD, Karel MAKONJ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Seznámení se s technikami kvalitativního sociologického výzkumu včetně užití fotografie jako výzkumné metody by mělo ukázat možnosti jejich využítí v divadelní tvorbě. Nejde jen o sociologickou reflexi konkrétní lokality či tématu, ale i o využití této reflexe při konkrétním uměleckém záměru, který může následně intervenovat do sociálního prostředí samotného.

Forma studia:

Lektorská činnost, řízený dialog, kontaktní výuka, písemné/fotografické práce, audiovizuální ukázky z výzkumu a site specific.

Předpoklady a další požadavky:

Absolvování předmětu 204NSP1 Sociologie prostorů 1.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Návštěvy nejrůznějších aktivit (festivaly, přehlídky, výstavy a performance v netradičních prostorech), účast na pořádaných workshopech. Příprava vlastních projektů, ať realizovaných či v konkrétní přípravné fázi.

Obsah kurzu:

Nabyté zkušenosti z vlastních uměleckých projektů budou zhodnoceny při týmové tvorbě pro konkrétní tématické prostředí. Nedílnou součástí je schopnost teoretické i praktické provázanosti nabytých poznatků při tvorbě projektů.

Aspekty jednotlivých předmětů na sebe reflektují a utvářejí možnost výsledného tvaru.

Doporučená nebo povinná literatura:

Bartes R. (1994): Světlá komora -vysvětlivka k fotografii. Archa. Bratislava

Bauman Z., May T. (2010): Myslet sociologicky. SLON. Praha

Disman M. (2008): Jak se vyrábí sociologická znalost. Karolinum

Giddens A. (2005): Sociologie. Argo. Praha

Sontagová S. (2002): O fotografii. Paseka. Praha

Strauss A., Corbinová J. (1999): Základy kvalitativního výzkumu, Albert, Boskovice

Šmíd R. (1991): Proč fotografie. in: Kvalitativní přístupy v sociologiii, Masarykova sociologická společnost, Praha s.36-60

Šmíd R., Rajčanová M. (2002)- A co děti, mají se kde bát?, in: Biograf, č. 28,s. 59-80

Šmíd R. (2010) Sociolog/ie/ v prostoru, in: Divadlo v netradičním prostoru, performance a site specific, AMU, Praha s.64-83

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Semináře, písemné/fotografické práce, koncept projektu -sociologický aspekt.

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě realizovaných úkolů, účasti na kolokviu, vypracování konceptu projektu event. jeho dílčí realizace.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost
()
ŠMÍD R.
17:00–18:30
(paralelka 1)
DIVUS Praha 7
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 17:00–18:30 ŠMÍD R.
DIVUS Praha 7 paralelka 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015