Sborový zpěv 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
204NSZ2 | Z | 1 | 1/T | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1.Rozvíjení hudebních a pěveckých dovedností posluchačů v rámci kolektivní tvorby, vnímání zvuku jako součásti divadelního myšlení.
2.Praktický kontakt s historií vývoje hudebního myšlení.
3.Ansámblová tvorba - jednoduchý hudební doprovod.
- Forma studia:
-
1.Lektorská činnost
2.Hra na hudební nástroje všech typů, zpěv ansámblový i sólový, práce s mikrofonem, analýza viděného (notový zápis) i slyšeného (hudební nahrávky).
3.Kánony, cesta k vícehlasu, cesta k rytmickým pásmům, jazzová ´12´.
- Předpoklady a další požadavky:
-
1. Obecná znalost české a světové hudby - žánrově neomezeno
2. Obecná znalost čtení notového zápisu.
3. Kreativní předpoklady
4. Schopnost nonverbální komunikace, analýzy a reflexe.
Student musí mít obecnou znalost základních hudebních pojmů- souběžně navštěvovat předmět Hudební nauka.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Aktivní účast v rámci prezentací fakultního ?Sometimes Orchestra?.
- Obsah kurzu:
-
Schopnost hudební komunikace je chápána jako jedna ze složek herectví alternativního a loutkového divadla.
Práce se zvukem a hudbou je chápána jako jeden z podílejících se komponentů jevištního díla ve vzájemné interakci s ostatními komponenty.
1.Kánony - Viva la musica,Hosana in excelsis, Illumina oculos, apod., organum Primo tempore, Jan Vorličný-Aquilinas, Jan Campanus-Vodňanský ap.
2.Práce na zvukové složce semestrálních prací dle požadavků vedoucího pedagoga hereckého ateliéru.
3.Intonační a rytmická samostatnost, jednoduchá nástrojová hra.
4.Zvuková potenciál materiálů-experimentální hudební nástroje-úvod.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
J. Pohanka: Dějiny české hudby v příkladech,
L. Janáček: Moravská lidová poezie v písních,
Lašské písně
Slezské písně
F.Sušil: Moravské národní písně
Eva Davidová, K.Holub: Čhajori romaňi
Zbyněk Andrš: Rozhovory o romské hudbě
M. Šolc: Tajemství akordových značek
Další notový materiál u pedagoga
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Odborná cvičení.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivity na cvičeních.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Rozvrh výuky viz www DAMU / katedra ALD / Rozvrhy hodin
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Performerství alternativního divadla (Bc.) programu Divadelní tvorba v netradičních prostorech (povinný předmět)
- Scénografie alternativního divadla (Bc.) programu Divadelní tvorba v netradičních prostorech (povinný předmět)
- Režie a dramaturgie alternativního divadla (Bc.) programu Divadelní tvorba v netradičních prostorech (povinný předmět)