English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Režijní a dramaturgická tvorba 6

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
204RDT6 ZK 6 6/T letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1. Výchova k režisérské a dramaturgické tvorbě s důrazem na individuální talentové dispozice studentů.

2. Kultivace tvůrčího potenciálu studentů v kontextu současných alternativních či loutkových divadelních proudů a tendencí.

3. Příprava studentů ke spolupráci se studenty ostatních oborů (scénografie, herectví) a k realizaci samostatných praktických cvičení a klauzurních představení.

Forma studia:

Praktická cvičení, analýza a reflexe praktických cvičení, kolektivní diskuse a rozbory v rámci skupiny studentů (obvykle z jednoho ročníku režie a dramaturgie KALD), individuální konzultace.

Předpoklady a další požadavky:

1. Obecná znalost základní literatury k oboru

2. Návštěva divadelních představení, významných festivalů českých i zahraničních

3. Vyvíjení tvůrčích aktivit i mimo rámec školních cvičení a představení

4. Plnohodnotná účast na předmětu inscenační tvorba (realizace samostatných cvičení a klauzurních inscenací)

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Návštěvy současných divadelních inscenací a festivalů, výstav a hudebních koncertů, účast na doporučených seminářích, kolokviích, odborných konferencích.

Obsah kurzu:

Studium je založeno na souběžném prolínání praktické a teoretické složky výuky. Důraz je kladen na autorský, tvůrčí přístup k oboru. Od pozornosti k základním pojmům jako jsou dramatická situace a herecké jednání v ní, fabule, motiv, téma, kompozice situace a z ní vyplývající časoprostorové řešení (mizanscéna) k specifickému tvůrčímu rukopisu studenta.

Specifikace jednotlivých semestrů:

1.od myšlení o divadle k myšlení divadlem, dramatická situace a její alternativy

2.kompozice v čase a prostoru

3.metafora, příběh a jeho alternativy

4.téma a proces tvorby od prvních stimulů po zkoušení s herci

5.syntéza všech složek inscenace

6.komplexní přístup k autorskému divadelnímu dílu

Doporučená nebo povinná literatura:

Brook, Peter: Prázdný prostor, Panorama, Praha 1988

Lehmann, Hans-Thies: Postdramatické divadlo, Divadelný ústav, Bratislava 2007

Vostrý, Jaroslav: Režie je umění, NAMU, Praha 2009

Scherhaufer, Peter: Čítanka z dejín divadelnej réžie I-III, Divadelný ústav, Bratislava, 1998-1999

Donellan, Declan: Herec a jeho cíl, Brkola, Praha 2007

Artaud, Antonin: Divadlo a jeho dvojenec, Herrmann a synové, Praha 1994

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Návštěvy divadelních představení, festivalů, dalších doporučených kulturních akcí, účast na doporučených workshopech a seminářích.

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě:

-aktivní účasti na hodinách

-plnění praktických cvičení v rámci hodin

-ústní či písemné reflexe výsledků v souvztažném předmětu inscenační tvorba

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Předmět je studován pouze v uzavřené ročníkové skupině, v každém studijním programu je průběh výuky specifikován dle osobnosti vedoucího ročníku.

Rozvrh výuky viz www DAMU / katedra ALD / Rozvrhy hodin

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015