Scénografická tvorba 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204SCM3 | ZK | 3 | 1/T | anglicky, česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
V magisterském studiu zvolený pedagog především pomáhá svou empirií studentovi nalézt jeho vlastní scénografický a výtvarný názor a současně je mu praktickým rádcem při realizaci projektu, s kterým se student uchází o magisterské studium. Akceptování projektu komisí a zvoleným pedagogem je předpokladem přijetí.
- Forma studia:
-
Studium se neomezuje jen na prostou realizaci úkolu, ale váže na sebe získávání a prohlubování znalostí získaných v bakalářském studiu, i když ne v takové šíři, ale o to podrobněji a náročněji v souvislostech se zvoleným tématem.
Pedagog průběžnými konzultacemi a praktickou podporou koriguje proces od ideového řešení, studia souvisejících materiálů a technologického řešení projektů k jejich realizaci a sociální funkci. Důraz je kladen i na týmovou práci (režisér, herci, choreograf, performer, hudebník atd.) Předmět je realizován převážně formou individuálního studia a osobních konzultací.
- Předpoklady a další požadavky:
-
1. Dokončené bakalářské studium, předložení a rozpracovávání vlastního projektu
2. Doplnění specifických teoretických znalostí v rozsahu bakalářského studia na KALD (pro studenty jiných fakult)
3. Vypracování projektu
4. Talentové předpoklady (studentů KALD na základě bakalářské zkoušky, u studentů jiných fakult nutné předložit práce)
5. Přijetí přijímací komisí do magisterského studia
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Vlastní projekt realizovaný nad rámec studijního plánu.
- Obsah kurzu:
-
Jednotlivá zadání a postupy se vážou na konkrétní magisterský projekt a okruh problémů s ním spojených. Plán výuky se vypracovává individuálně podle potřeby ve spolupráci pedagoga se studentem.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
L. Mousignac : Divadlo od počiatku po naše dni
V. Ptáčková: Česká scénografie 20. století
Zrcadlo scénografie
J. Zavarský: Dějiny scénografie
J.V. Dvořák: Svět loutek
J.V. Kratochvíl: Commedia dell´Arte
L. Kybalová a kol.: Dějiny kostýmu I. - IV.
A. Tománek: Podoby loutky
Aktuálně dle doporučení vedoucího pedagoga, který určí na základě zvoleného a přijatého projektu
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Odborná cvičení, semináře a především odborné konzultace. Studium (stáže, profesní praxe a pracovní pobyty) v kontextech mezinárodní a mezifakultní spolupráce (AMU a další umělecké školy).
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě dokončení dlouhodobého úkolu a jeho reflexe.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Program studia sleduje především rozvíjení schopnosti studenta navázat na své výtvarné vize konkrétní technologií zpracování a inspirujícím způsobem uplatňovat charakteristické vlastnosti nejrůznějších materiálů a postupů pro jejich divadelní využití.
Často je součástí studia související zahraniční stáž, nabídnutá v rámci projektu.
Vyvrcholením studia je řešení diplomového úkolu spojeného většinou s realizací inscenace nebo jinou formou praktické prezentace.
Rozvrh výuky viz www DAMU / katedra ALD / Rozvrhy hodin
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Scénografie alternativního a loutkového divadla (Mgr.) (hlavní předmět)