Základy speciální pedagogiky a antropologie 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204ZPS1 | Z | 1 | 10/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Vladimír NOVÁK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Vladimír MIKEŠ, Vladimír NOVÁK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámit studenty se základní psychologickou a speciálně pedagogickou terminologií, aplikací pojmů a teorií v rovině sociální práce a problematice lidí se znevýhodněním. A dále se základními divadelně antropologickými principy a antropologickými perspektivami divadla.
- Forma studia:
-
Přednáška.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Předmět je nutné zapsat společně s předměty Režijní, dramaturgická a herecká tvorba ve specifické skupině a Scénografická tvorba ve specifické skupině.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
Teoretická příprava studenta na divadelní práci ve specifických skupinách.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
BARBA, E., SAVARESE, N. Slovník divadelní antropologie. 1. vyd. Praha: Divadelní ústav, 2000.
ISBN 80-7008-109-0, ISBN 80-7106-369-X
BLAŽEK, B., OLMROVÁ, J. Krása a bolest. 1. vyd. Praha: Panorama, 1985.
MIKEŠ, Vladimír. Herectví jako úvaha o smyslu současnosti. In Divadelní revue, číslo 1, ročník 2001.
PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 1. vyd. Brno: Paido, 1998.
ISBN 80-85931-65-6
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. vyd. Praha: Portál, 2004.
ISBN 80-7178-802-3
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednáška.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
aktivní účast na seminářích a zvládnutí základní terminologie a teorií ze speciální pedagogiky a divadelní antropologie.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: