Autorsko-dramatizátorský seminář 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205ATV1 | ZK | 3 | 10/S | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Volitelný předmět, v němž posluchači především konzultují vlastní dramatizace.
OSNOVA
- Volba předlohy s ohledem na konkrétní skupinu
- Analýza předlohy
- Dramaticko režijní koncepce
- Typ dramatizace a transformační operace
- Tvorba scénáře
- Společné konzultace jednotlivých etap práce.
- Forma studia:
-
Čtení, řízený dialog, diskuse, analýza literárních předloh a dalších textů, tvůrčí psaní.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Volitelný předmět, v němž posluchači především konzultují vlastní dramatizace.
OSNOVA
- Volba předlohy s ohledem na konkrétní skupinu
- Analýza předlohy
- Dramaticko režijní koncepce
- Typ dramatizace a transformační operace
- Tvorba scénáře
- Společné konzultace jednotlivých etap práce.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
Volitelný předmět, v němž posluchači především konzultují vlastní dramatizace.
OSNOVA
- Volba předlohy s ohledem na konkrétní skupinu
- Analýza předlohy
- Dramaticko režijní koncepce
- Typ dramatizace a transformační operace
- Tvorba scénáře
- Společné konzultace jednotlivých etap práce.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
BRHELOVÁ, Eva. Tvorba dramatického textu a její pedagogické aplikace. Brno: JAMU, 2006. 287 s. ISBN 80-86928-17-9.
FIELD, Syd. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007. 277 s. ISBN 80-87067-65-7.
KONÝVKOVÁ, Irena. Kroky a hledání při práci s dětským divadelním souborem. Tvořivá dramatika. 1998, roč. IX, č. 2-3, s. 18-23. ISSN 1211-8001.
MATHAUSOVÁ, Milena. 12 pádů scenáristiky: scenáristický slabikář. Praha: Victoria Publishing, 1996. 162 s. ISBN 80-7187-071-4.
NOVOTNÝ, David Jan. Chcete psát scénář? Díl 1: Základy dramaturgie. Praha: FAMU, 1995. 96 s. ISBN 80-85883-06-6.
PALARČÍKOVÁ, Alena. Tygr v oku aneb O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. Praha: STD; Společnost Amatérské divadlo a svět, 2001. 144 s. ISBN 80-901660-5-9.
PANOVOVÁ, Olga. Cesty detskej literatúry na javisko. Bratislava: Mladé letá, 1989. 136 s. ISBN 80-06-00149-9.
RICHTER, Luděk. Literatura, divadlo a my: převod literárního díla do loutkového divadla. Praha: ÚKVČ; Hradec Králové: KKS Hradec Králové, 1985. 136 s.
---. Od pohádky... ...k pohádce: (Od literatury k divadlu). Praha: Praha: Společenství pro pěstování divadla pro děti a mládež Dobré divadlo dětem, 2005. 96 s. ISBN 80-902975-4-4.
---. Pohádka... a divadlo. Praha: Společenství pro pěstování divadla pro děti a mládež Dobré divadlo dětem, 2004. 96 s. ISBN 80-902975-2-8.
SLAVÍK, Mirek. Cesta k divadelnímu tvaru s dětským souborem. Praha: IPOS-ARTAMA, 1996. 52 s. ISBN 80-7068-094-6.
WATTS, Nigel. Umění psát, Přel. Rostislav Matulík. Praha: Grada Publishing, 1998. 220 s. Přel. z: Writing a novel and getting published [1996]. ISBN 80-7169-570-X.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Seminář, diskuse, vlastní tvůrčí práce.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě: aktivity na seminářích.
Během semestru se vyžaduje samostatná četba a aktivní účast v diskusích na seminářích, zejména podíl na konzultacích prací kolegů.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích, zpracování vlastní dramatizace.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: