English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Divadlo ve výchově a vyučování 1

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
205DVX1 Z 2 36/S česky zimní
Garant předmětu:
Lenka REMSOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Lenka REMSOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1. Student popíše principy interaktivního/participativního a divadla ve výchově.

2. Definuje různé formy divadla ve výchově.

3. Student umí zorganizovat sběr materiálu pro představení divadla ve výchově v terénu.

4. Student vede své žáky k výstavbě dramaturgicky náležité výstavbě konceptu představení.

5. Student vede své žáky k realizaci představení divadla ve výchově.

Forma studia:

Přednáška, terénní výzkum, improvizace, diskuse, zachycení skriptu, zkoušení, hraní, vedení post-performance aktivit nebo jiných edukačních vstupů

Předpoklady a další požadavky:

Předpokládá se znalost základních zákonitostí dramaturgie a režie a absolvování pedagogické složky přípravy.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah kurzu:

1. Interaktivní a participativní divadlo, divadlo ve výchově a jeho typy.

2. Strukturace akce divadla ve výchově.

3. Elementy metodologie sběru materiálu pro představení.

4. Cíle a možnosti začlenění edukačních sekvencí do akce divadla ve výchově.

5. Výzkum generování témat a situací, dramaturgie, scénář, zkoušení a vývoj edukačních sekvencí, představení a edukační akce.

Doporučená nebo povinná literatura:

BOAL, Augusto. Games for actors and non-actors. Přel. Adrian Jackson. London-New York: Routlege, 1992. 248 s. Přel. z: Jeux pour actuerus et non-acteurs. ISBN 0-415-06155-5.

ČERMÁKOVÁ, Ivona. Augusto Boal a dramatická výchova. Tvořivá dramatika, 1999, roč. X. č. 1, s. I-XII. ISSN 1211-8001.

HENDL, Jan (ed.). Lidové divadlo Augusta Boala jako prostředek třídního boje v Latinské Americe. Praha: Kulturní dům hl. m, Prahy, 1983. 96 s.

HORÁČEK, Lukáš. Projekty „divadlo ve výchově“: problém cílů. Praha, 2001. 104 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, katedra pedagogiky.

JACKSON, Tony (ed.). Learning through Theatre: New Perspectives on Theatre in Education. London-New York: Routledge, 1993. 298 s. ISBN 0-415-08610-8

KASÍKOVÁ, Hana. Divadlo utlačovaných: o zkoušce na revoluci v po(st)revoluční době. Tvořivá dramatika, 2008, roč. XIX, č. 1, s. 8-11. ISSN 1211-8001

KASÍKOVÁ, Hana. Divadlo ve výchově: Holandsko. Tvořivá dramatika, 2001, roč. XII, č. 2, s. 30-32. ISSN 1211-8001

MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. 2., upravené vyd. Praha: NIPOS, 2007. 198 s. ISBN 978-80-7068-207-4.

OPLUŠTILOVÁ, Alena. Divadlo fórum jako nástroj pro změnu postojů. Brno, 2007. Diplomová práce (Bc.). 73 s. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, katedra sociální pedagogiky.

ŠVECOVÁ, Gábina. Divadlo ve výchově. Praha, 1998. Diplomová práce (Mgr.). 71 s. Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky.

VALENTA, Josef. Divadlo fórum - nemluv a hraj!(?). Tvořivá dramatika, 2008, roč. XIX, č. 1, s. 1-3. ISSN 1211-8001.

VALENTA, Josef. Divadlo ve výchově. In ASSITEJ, Institut umění-Divadelní ústav [online]. Praha: Institut umění-Divadelní ústav, 2003- Dostupný z WWW: http://www.divadlo.cz/assitej/clanek.asp?id=5110.

VALENTA, Josef. Divadlo ve výchově. Tvořivá dramatika, 2005, roč. XVI, č. 2, s.1-2. ISSN 1211-8001.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Odborná cvičení, seminář, diskuse, hry, představení, workshopy.

Hodnoticí metody a kritéria:

Podmínka úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na představení.

Webová stránka předmětu:
www.spolupospolu.cz/
http://www.vasaugusto.net/
http://moodlinka.ped.muni.cz
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015