Loutkářská propedeutika - animace 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205LPN2 | ZK | 3 | 10/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jiří VYŠOHLÍD
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jiří VYŠOHLÍD
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
- Akcentovat herecký projev specifický pro hru s loutkou.
- Rozvíjet možnosti divadelní komunikace: práci s hlasem, textem, tělem až po schopnost vyjadřovat se prostřednictvím jevištní metafory.
- Rozvíjet předpoklady studenta jako samostatné tvůrčí a autorské osobnosti, současně s tím i jeho schopnost zapojit se do tvůrčího divadelního kolektivu.
- Forma studia:
-
Práce v ročníkovém tvůrčím kolektivu, improvizace a improvizační cvičení, práce s textem, práce s různými typy loutek, práce s prostorem.
- Předpoklady a další požadavky:
-
1. Kreativní předpoklady.
2. Schopnost analýzy a reflexe.
3. Psychosomatické předpoklady.
4. Absolvování předmětu Hra s předmětem a loutkou.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
Volitelný předmět rozvíjející specifické herecké dovednosti při hře s různými typy loiutek.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
BUDÍNSKÁ, Hana. Hry pro šest smyslů: Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 7., uprav. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2008 [1984]. 28, 16, 218 s. ISBN 978-80-7068-217-3.
DVOŘÁK, Jan V. Herectví s loutkou. Praha: IPOS, 1997. 88 s. 80-7068-069-5.
---. Zkuste to s námi. Ostrava: KKS, 1979. 32 s.
JURKOWSKI, Henryk. Magie loutky. Skici z teorie loutkového divadla. Přel. Jana Pilátová, Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1997. 288 s. Přel. z: Szkice z teorii teatru lalek. ISBN 80-902482-0-9.
MAŠATOVÁ, Milada. Cesty k metafoře: Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 1996. 54 s. ISBN 80-85883-13-9.
---. Dramatika s loutkou: Metodický materiál literárně dramatického oboru ZUŠ pro potřeby členů STD a zájemců o tvořivou dramatiku. Olomouc: STD, regionální sekce při OKS Olomouc, 1991. 28 s. ISBN 80-85077-36-1.
---. O loutkovém divadle hraném dětmi. Tvořivá dramatika. 2000, roč. XI, č. 2, s. 1-4. ISSN 1211-8001.
OBRAZCOV, Sergej Vladimirovič. Herec s loutkou. Přel. Jan Malík. Praha: Československý Kompas, 1947. 160 s. Příručky Umělecké loutkové scény, sv. 1. Přel. z: ????? ? ?????? [1938].
RICHTER, Luděk. Od předmětu k loutce, od loutky k předmětu: O vzniku a možnostech výpovědi loutky a loutkou. Praha: IPOS-ARTAMA; Praha: Společenství pro pěstování divadla pro děti a mládež Dobré divadlo dětem, 1997. 56 s. ISBN 80-7068-097-0.
SOKOL, František (ed.). Svět loutkového divadla. Praha: Albatros, 1987. 360 s.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
1. Dialogická a improvizační cvičení.
2. Rozvíjení psychosomatických předpokladů.
3. Etudy s jednotlivými typy loutek.
4. Písemné reflexe.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Aktivita a kreativita během cvičení a práce na drobném jevištním tvaru.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: