English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Pantomima 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
205PAN1 Z 1 10/S česky zimní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Seznámení se základy klasické i moderní pantomimy. Zvládání technických prvků (práce s imaginární rekvizitou, tlaky, pantomimická chůze) a pronikání do problematiky jevištního a scénického pohybu prostřednictvím improvizace a etudování na zadaná témata a s jejich pomocí tvoření vlastních neverbálních příběhů. Studenti budou mít příležitost si uvědomit při praktických činnostech zákony neverbální komunikace.

Forma studia:

kontaktní výuka, skupinová práce, analýza produkcí na videozáznamech, reflexe

Předpoklady a další požadavky:

Předmět je určen posluchačům, kteří disponují pohybovými a hereckými dovednostmi z předchozího studia.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah kurzu:

- Základy klasické i moderní pantomimy.

- Improvizace a jevištní pohyb.

- Divadelní akrobacie a jevištní souboje.

- Neverbální komunikace - proces transformace verbálního příběhu do neverbálního tvaru.

- Realizace neverbálních projektů (námět - dramatizace - režie - hraní).

- Společným výsledkem dílny bude krátké neverbální představení.

Doporučená nebo povinná literatura:

BARBA, Eugenio; SAVARESE, Nicola. Slovník divadelní antropologie: O skrytém umění herců. Přel. Jan Hančil, Dana Kalvodová, Jitka Sloupová a Nina Vangeli. Praha: NLN; Praha: Divadelní ústav, 2000. 288 s. Přel. z: A Dictionary of Theatre Anthropology. The Secret Art of the Performer. ISBN 80-7008-109-0 (DÚ). ISBN 80-7106-369-X (NLN).

DANZER, Gerhard. Psychosomatika: Celostný pohled na zdraví těla i duše. Přel. Renata Höllgeová. Praha: Portál, 2001. 244 s. Přel. z: Psychosomatik. Gesundheit für Körper und Geist [1998]. ISBN 80-7178-456-7.

EBELOVÁ, Lenka. Význam pantomimy v dramatické výchově. Praha, 2006. 119 s. Diplomová práce (Mgr.). Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky.

HYVNAR, Jan. Herec v moderním divadle. Praha: Pražská scéna, 2000. 296 s. ISBN 80-86102-07-6.

LECOQ, Jacques (ed.). Le Théâtre du geste: mimes et acteurs. Paris: Bordas, 1987. 152 s. ISBN 2-04-016323-9.

MOLCHO, Samy. Körpersprache: Samy Molcho; mit Fotografien von Thomas Klinger. Wien: Kremayr & Scheriau, 1983. 224 s.

PANOVOVÁ, Oľga. Milan Sládek: pantomimická tvorba doma i v zahraničí. Bratislava: Tália-press, 1996, ISBN 80-85718-35-9.

SOCHOR, Martin. Technika Marceau. Program na L?Ecole internationale de mimodrame de Paris Marcel Marceau. Praha, 2003. 63 s. Diplomová práce (Mgr.). Akademie múzických umění, Hudební fakulta, katedra nonverbálního divadla.

VEBER, Václav. Příběh pantomimy. Praha: Akademie múzických umění, Hudební fakulta, katedra nonverbálního a komediálního divadla, 2006. 424 s. ISBN 80-7331-054-6.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

odborné cvičení, seminář

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě aktivity na cvičeních.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Pro studenty 2. ročníku 2 letého studia a 3. ročníku 3 letého studia

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015