Předmět a prostor 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
205PAR2 | Z | 1 | 20/S | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem kurzu je systematický průzkum prostoru jako divadelního komponentu, jeho možností a vlastností.
- Forma studia:
-
kontaktní výuka, diskuse, analýza ukázek divadelních produkcí zaznamenaných na médiích, čtení odborné literatury
- Předpoklady a další požadavky:
-
- Orientace v dějinách divadla.
- Absolvování několika divadelních projektů.
- Absolvování předmětů týkajících se scénografie a inscenační tvorby.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Vítán je podíl posluchače na divadelním projektu nad rámec výuky (např. s vlastním dětským nebo středoškolským souborem, s amatérským souborem apod.).
- Obsah kurzu:
-
Volitelný předmět prohlubující vnímání prostoru a jeho divadelního potenciálu, zkoumání možností, které různé prostory a různé uspořádání prostoru nabízejí pro divadelní i paradivadelní činnost.
- Prostor a jeho vlastnosti.
- Reálný, jevištní a dramatický prostor.
- Prostor dramatického děje.
- Typy divadelních prostorů.
- Vliv tvaru divadelního prostoru na inscenaci.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
MAREŠOVÁ, Sylva (ed.). Naše současná loutkářská scénografie. Praha: Divadelní ústav, 1987. 110s. 18 s. příl. Scénografie 55.
PÖRTNER, Paul. Experimentální divadlo. Přel. Jan Rak, Praha: Orbis, 1965. Horizont, sv. 1. 176 s. Přel. z: Experiment Theater.
PTÁČKOVÁ, Věra. Česká scénografie XX. století. Praha: Odeon, 1982. 366 s.
---. Drama života a světa Růženy Vackové. In KRAUS, Karel (ed.). O divadle 1: 1986-9. Praha: Lidové noviny, 1990, s. 306-321. ISBN 80-7106-018-6.
RICHTER, Luděk. Od předmětu k loutce, od loutky k předmětu: O vzniku a možnostech výpovědi loutky a loutkou. Praha: IPOS-ARTAMA; Praha: Společenství pro pěstování divadla pro děti a mládež Dobré divadlo dětem, 1997. 56 s. ISBN 80-7068-097-0.
ZAVARSKÝ, Ján. Kapitolky zo scénografie. Bratislava: Osvetový ústav, 1980. 204 s.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
odborné cvičení, seminář
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na seminářích a cvičeních.
Každý posluchač připraví v rámci semináře scénografickou koncepci (s důrazem na prostor) konkrétní inscenace nebo projektu v nedivadelním prostoru.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: