English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Peoplemanagement 1

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206EPL1 Z 2 2/T anglicky letní
Garant předmětu:
Martin HUDEČEK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Martin HUDEČEK
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Smyslem výuky je podpora studentů v roli manažera či člena týmu. Soustředíme se na schopnosti, které studentům umožní:

- vybudovat funkční a pozitivně motivovaný tým resp. být jeho členem,

- vnímat rozdíly mezi jednotlivci a nacházet funkční způsoby jejich řízení

- využívat vhodné nástroje řízení

- nacházet netradiční způsob řešení zátěžových situací

- zvládat krizové situace, konflikty a manipulaci

Základní ambicí programu je podpořit samostatné myšlení studentů. Vycházíme z principu, že

studenti mají dostatek znalostí a podnětů a je užitečné provést je při jejich aplikaci do praxe.

Úspěšný absolvent předmětu rozvine způsoby myšlení, které umožňují efektivně nacházet

a využívat vlastní způsoby a nástroje řízení. Po absolvování předmětu jsou studenti schopni využít své silné stránky a získané znalosti v praxi a současně mají k dispozici nástroje, které jim umožňují se ze své praxe dále učit. Získávají návyky, které jim umožňují další soustředěné

samostudium.

Forma studia:

Interaktivní celodenní workshopy, v rámci kterých studenti, pod vedením pedagoga, spolupracují při řešení problémových situací, nachází možné způsoby jejich řešení a vytváří vlastní teorie a filozofie.

Základem výuky je práce s případovými studiemi ze života studentů, pedagoga a hostů. Případovou situací je myšlena jakákoliv situace, ve které se student ocitá v pracovním či projektovém týmu a řeší jakýkoliv problémový stav (komunikace, motivace, manipulace, autorita, kontrola, time-management..). Studenti společně nacházejí vhodná řešení konkrétních případových studií. Styly manažerského řízení jednotlivých studentů tak budou prověřeny při řešení konkrétních situacích a případových studií.

Součástí výuky je využití hostů z řad profesionálů, kteří působí v oblasti náboru pracovníků a vyhledávání odborníků a talentů. Ti umožní studentům se prostřednictvím vlastní zkušenosti seznámit s průběhem náboru kvalifikovaných profesionálů.

Způsob výuky je postaven na principech koučování a mentoringu, s prvky heutagogiky. Výuka vychází z konkrétních potřeb (cílů) studentů a přizpůsobuje se jim tak, aby mohli využívat aktuálních zkušeností ze své praxe a v rámci výuky hledali nové způsoby řešení problémů, úkolů a výzev.

Předpoklady a další požadavky:

Studenti svým přihlášením přijímají závazek proaktivní účasti na obsahu a formě workshopů.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Výhodou je praxe, zdroj problémových situací, které můžeme v rámci výuky využít. Prostor, kde si mohou získané poznatky aplikovat a ověřovat. Praxí je typicky účast v projektových a pracovních týmech nebo řízení takových týmů.

Obsah kurzu:

Oblasti řízení lidských zdrojů, které provází praxi manažera.

Hlavními oblastmi výuky jsou:

- nástroje řízení - klíčové styly řízení a jejich využitelnost v praxi

- sebepoznání ? identifikace vlastních stylů řízení a způsob jejich využití

- zodpovědnost ? styly řízení z pohledu zodpovědnosti za výsledky

- motivace - vytváření prostředí pro podporu motivace týmu i jednotlivců

- komunikace - nástroje osobní a firemní komunikace,

- krize - krizová komunikace, řešení konfliktních situací, manipulace

Doporučená nebo povinná literatura:

Fred Kofman: Vědomý business, Portál, 2010

Paul L. Marciano: Cukr a bič nefungují, MotivPress, 2013

John Whitmore: Koučování, Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti, Management Press, 2004

Tomáš Sedláček: Ekonomie dobra a zla, Praha: 65.pole, 2009

Michal Čakrt: Typologie osobnosti pro manažery, Praha: Management Press, 2005

Nassim Nicholas Taleb: Černá labuť, Následky vysoce nepravděpodobných událostí, Praha: Paseka

Pacovský P.: Člověk a čas, Time Management IV. generace, Praha: Grada Publishing, 2007

Parma, Petr: Systemické koučování, Praha: ISK, 2004, 222 s.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Workshop, odborné cvičení, odborná prezentace účastníků či hostů.

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě: docházky, aktivity na workshopu, vypracování semestrální práce a její prezentace na závěrečném workshopu.

Během semestru se vyžaduje samostatná četba a aktivní účast na workshopu. Každý účastník musí přinést minimálně jednu vlastní případovou studii (problémové situace, ve které se v rámci své praxe či studia nachází).

Mandatorní podmínka úspěšného ukončení předmětu:

- osobní účast na workshopu minimálně 80% z celkového časového fondu. Při nesplnění této podmínky nebudou kredity uděleny.

Webová stránka předmětu:
Není
žádný
odkaz.
Poznámka:

Předmět bude otevřen pouze za účasti minimálně 5ti studentů.

Další informace:
Předmět lze absolvovat opakovaně
Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015