Peoplemanagement 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206EPL1 | Z | 2 | 2/T | anglicky | letní |
- Garant předmětu:
- Martin HUDEČEK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Martin HUDEČEK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Smyslem výuky je podpora studentů v roli manažera či člena týmu. Soustředíme se na schopnosti, které studentům umožní:
- vybudovat funkční a pozitivně motivovaný tým resp. být jeho členem,
- vnímat rozdíly mezi jednotlivci a nacházet funkční způsoby jejich řízení
- využívat vhodné nástroje řízení
- nacházet netradiční způsob řešení zátěžových situací
- zvládat krizové situace, konflikty a manipulaci
Základní ambicí programu je podpořit samostatné myšlení studentů. Vycházíme z principu, že
studenti mají dostatek znalostí a podnětů a je užitečné provést je při jejich aplikaci do praxe.
Úspěšný absolvent předmětu rozvine způsoby myšlení, které umožňují efektivně nacházet
a využívat vlastní způsoby a nástroje řízení. Po absolvování předmětu jsou studenti schopni využít své silné stránky a získané znalosti v praxi a současně mají k dispozici nástroje, které jim umožňují se ze své praxe dále učit. Získávají návyky, které jim umožňují další soustředěné
samostudium.
- Forma studia:
-
Interaktivní celodenní workshopy, v rámci kterých studenti, pod vedením pedagoga, spolupracují při řešení problémových situací, nachází možné způsoby jejich řešení a vytváří vlastní teorie a filozofie.
Základem výuky je práce s případovými studiemi ze života studentů, pedagoga a hostů. Případovou situací je myšlena jakákoliv situace, ve které se student ocitá v pracovním či projektovém týmu a řeší jakýkoliv problémový stav (komunikace, motivace, manipulace, autorita, kontrola, time-management..). Studenti společně nacházejí vhodná řešení konkrétních případových studií. Styly manažerského řízení jednotlivých studentů tak budou prověřeny při řešení konkrétních situacích a případových studií.
Součástí výuky je využití hostů z řad profesionálů, kteří působí v oblasti náboru pracovníků a vyhledávání odborníků a talentů. Ti umožní studentům se prostřednictvím vlastní zkušenosti seznámit s průběhem náboru kvalifikovaných profesionálů.
Způsob výuky je postaven na principech koučování a mentoringu, s prvky heutagogiky. Výuka vychází z konkrétních potřeb (cílů) studentů a přizpůsobuje se jim tak, aby mohli využívat aktuálních zkušeností ze své praxe a v rámci výuky hledali nové způsoby řešení problémů, úkolů a výzev.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Studenti svým přihlášením přijímají závazek proaktivní účasti na obsahu a formě workshopů.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Výhodou je praxe, zdroj problémových situací, které můžeme v rámci výuky využít. Prostor, kde si mohou získané poznatky aplikovat a ověřovat. Praxí je typicky účast v projektových a pracovních týmech nebo řízení takových týmů.
- Obsah kurzu:
-
Oblasti řízení lidských zdrojů, které provází praxi manažera.
Hlavními oblastmi výuky jsou:
- nástroje řízení - klíčové styly řízení a jejich využitelnost v praxi
- sebepoznání ? identifikace vlastních stylů řízení a způsob jejich využití
- zodpovědnost ? styly řízení z pohledu zodpovědnosti za výsledky
- motivace - vytváření prostředí pro podporu motivace týmu i jednotlivců
- komunikace - nástroje osobní a firemní komunikace,
- krize - krizová komunikace, řešení konfliktních situací, manipulace
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Fred Kofman: Vědomý business, Portál, 2010
Paul L. Marciano: Cukr a bič nefungují, MotivPress, 2013
John Whitmore: Koučování, Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti, Management Press, 2004
Tomáš Sedláček: Ekonomie dobra a zla, Praha: 65.pole, 2009
Michal Čakrt: Typologie osobnosti pro manažery, Praha: Management Press, 2005
Nassim Nicholas Taleb: Černá labuť, Následky vysoce nepravděpodobných událostí, Praha: Paseka
Pacovský P.: Člověk a čas, Time Management IV. generace, Praha: Grada Publishing, 2007
Parma, Petr: Systemické koučování, Praha: ISK, 2004, 222 s.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Workshop, odborné cvičení, odborná prezentace účastníků či hostů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě: docházky, aktivity na workshopu, vypracování semestrální práce a její prezentace na závěrečném workshopu.
Během semestru se vyžaduje samostatná četba a aktivní účast na workshopu. Každý účastník musí přinést minimálně jednu vlastní případovou studii (problémové situace, ve které se v rámci své praxe či studia nachází).
Mandatorní podmínka úspěšného ukončení předmětu:
- osobní účast na workshopu minimálně 80% z celkového časového fondu. Při nesplnění této podmínky nebudou kredity uděleny.
- Webová stránka předmětu:
- Není
žádný
odkaz. - Poznámka:
-
Předmět bude otevřen pouze za účasti minimálně 5ti studentů.
- Další informace:
- Předmět lze absolvovat opakovaně
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce v anglickém jazyce (Mgr.) (povinný předmět)