Projekt - produkce 1
Zapsat Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206EPO1 | Z | 10 | 8/T | anglicky | zimní |
- Garant předmětu:
- Petr PROKOP, David KAŠPAR
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Petr PROKOP, David KAŠPAR
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem předmětu je rozvíjení kreativity, znalostí, zkušeností a schopnosti samostatného uvažování studentů a zvyšování jejich kompetencí ve výzkumné činnosti.
- Forma studia:
-
- semináře
- individuální konzultace
- samostatná výzkumná práce
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Doporučuje se, aby studenti podle svého tématu aktivně vyhledávali a zúčastnili se přednášek jiných VŠ, odborných seminářů např. profesních organizací nebo konferencí vztahujících se k dané probematice.
- Obsah kurzu:
-
Výuka probíhá na základě schváleného a obhájeného magisterského projektu, kterým se posluchač ucházel o přijetí do magisterského studia. Projektem je zpravidla teoretický výkum specifické oblasti z oblasti produkování, managementu či administrování umělecké činnost. Základem je výzkumná práce studenta pod vedením odborníka z řad pedagogického sboru katedry. Výsledky svého uměleckého / výzkumného/ vývojového úkolu obhajuje student po prvním semestru prostřednictvím prezentace průběžných výsledků před komisí, na konci druhého semestru pak v rámci veřejné prezentace.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Divadelní producentství:
ADORNO, Theodor W.: Schéma masové kultury, OIKOYMENH, Praha, 2009
ADORNO, Theodor W., HORKHEIMER Max: Dialektika osvícenství, OIKOYMENH, Praha, 2009
ARENDTOVÁ Hannah: Krize kultury, Mladá fronta, Praha, 1994
BENJAMIN, Walter: Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in Výbor z díla I, Literárněvědné studie, OIKOYMENH, Praha, 2009
HABERMAS, Jürgen: Strukturální přeměna veřejnosti, Filosofia, Praha, 2000
NÜNNING, Ansgar (ed.): Lexikon teorie literatury a kultury, Host, Brno, 2008
Arts management a arts marketing:
BYRNES, William J., Management and the Arts, 3. vyd., Focal Press, 2003,ISBN: 0-240-80537-2
KOTLER, Philip, SCHEFF, Joanne, Standing room only, Harvard Bussiness school press 1997, ISBN: 0-87584-737-4
SCHEFF BERNSTEIN, Joanne: Arts Marketing Insights: the dynamics of building and retaining performing arts audiences, San Francisco 2007, ISBN: 978-0-7879-7844-0
COLBERT, Francois: Marketing culture and the arts, Montreal 2007, ISBN: 978-2-9808602-1-8
DVOŘÁK, Jan: Kreativní management pro divadlo, Praha, 2004, ISBN: 80-86102-53-X
DVOŘÁK, Jan: Malý slovník managementu divadla, Praha 2004, ISBN: 80-86102-49-1
FREY, Petr: Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů, Praha, 2008, ISBN: 978-80-7261-160-7
JOHNOVÁ, Radka: Marketing umění a kulturního dědictví, Praha 2007, ISBN: 978-80-245-1276-1
KAISER, Michael M.: Strategické plánování v umění: praktický průvodce, Praha 2009, ISBN: 978-80-7008-236-2
KAISER, Michael M.: The Art of the Turnaround: Creating and Maintaining Healthy Arts Organizations, Brandeis University Press, 2008, ISBN 978-1584657354
KESNER, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek, Praha 2005, ISBN: 80-247-1104-4
KOTLER, Philip: Standing room only: strategies for marketing the performing arts, Boston 1997, ISBN 0-87584-737-4
NEWMAN, Danny: Subscribe Now!: Building Arts Audiences Through Dynamic Subscription Promotion, Theatre Resource Group, ISBN: 978-09-3045-201-8
HAGOORT, Giep: Umělecký managment v podnikatelském stylu, AMU, edice DISK 2009. ISBN 978-80-7437-008-3
SYNEK, M. a kol.: Manažerská ekonomika, Grada Publishing, a. s., Praha 2007. ISBN 978-80-247-1992-4
SYNEK, M. a kol.: Podniková ekonomika, C. H. Beck, Praha 2006. ISBN 80-7179-892-4
REKTOŘÍK, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru, základy ekonomiky, teorie a řízení, EKOPRESS, s. r. o., Praha 2007. ISBN 978-80-86929-25-5
GREGORINI, Bedřich , GREGORINI, Jindřich, SRSTKA, Jiří : Základy divadelní činnosti Praha : AMU 2007, ISBN 78-80-73331-093-6
VÍTEK, Svetozar: Řízení a organizace divadla Praha : Stát. pedag. nakl. 1986, 17-038-86
KOTLER,Philip: Marketing Managment Analýza, plánování, realizace a kontrola, Victoria Publishing 1991, ISBN 80-85605-08-2
HENDRYCH, Dušan a kolektiv: Správní právo, nakladatelství C.H.Beck, 7.vydání, Praha 2009
ŠVESTKA, Jiří a kolektiv: Občanské právo hmotné 1-3, nakladatelství ASPI, Praha 2009
Zákony ve znění pozdějších předpisů:
218/2000 Sb. Zákon o rozpočtových pravidlech a změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)
219/2000 Sb. Zákon o majetku České republiky
320/2001 Sb. Zákon o finanční kontrole
137/2006 Sb. Zákon o veřejných zakázkách
563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
499/2004 Sb. Zákon o archivnictví a spisové službě
586/1992 Sb . Zákon o dani z příjmů
235/2004 Sb. Zákon o DPH
248/1995 Sb. Zákon o obecně prospěšných společnostech
563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
Vyhláška 504/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví
Vyhláška 500/2002 Sb., „ dtto “
Vyhláška 505/2002 Sb., „ dtto “
Vyhláška 507/2002 Sb., „ dtto “
České účetní standardy č. 401 - 414
Další zdroje individuálně doporučí garant jednotlivého projektu z řad pedagogů specializace.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
- diskuzní semináře k jednotlivým tématům
- společné průběžné konzultace
- individuální konzultace
- samostatná výzkumná činnost
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
K úspěšnému zakončení předmětu je nutno splnit následující požadavky.
Průběžně konzultovat práci s určeným pedagogem a účastnit se společných seminářů.
Po prvním semestru proběhne povinná ústní prezentace před komisí pedagogů katedry a studenty MA studia KP dle následujících kritérií:
- k ústní prezentaci musí studenti předložit písemné indicie dokládající stupeň rozpracovanosti a porozumění zvolenému tématu (rozsah není stanoven, termín odevzdání je jeden týden před stanoveným termínem ústních prezentací);
- zpětnou vazbu (hodnocení) poskytnou pedagogové studentům hned po skončení prezentací a společné diskuzi;
- použití prezentační techniky je žádoucí, ale není povinné;
- předpokládaná délka trvání prezentace - 10 - 15 minut;
- předpokládaný obsah: zpráva o průběhu práce, prezentace nashromážděných zdrojů, dosažené dílčí výsledky, plán dalšího postupu;
- úroveň prokázaných prezentačních dovedností nebude v lednovém termínu (narozdíl od letního) předmětem hodnocení
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Příklady témat podle příslušných specializací jsou uvedeny na webových stránkách katedry.
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: