English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Fundraising III. 1

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206FUC1 Z 3 KURZ česky letní
Garant předmětu:
Jana LEDVINOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jana LEDVINOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Seznámit účastníky s procesem profesionálního plánování dlouhodobého rozvoje zdrojů a poskytnout jim prostor a odbornou zpětnou vazbu pro vytvoření fundraisingového plánu na 3 roky.

Forma studia:

Kurz je rozdělen na 4 jednodenní dílny. Metody výuky jsou voleny tak, aby účastníci měli dostatek prostoru pro vytváření a získání zpětné vazby pro svůj plán. Mezi jednotlivými dílnami studenti intenzívně pracují na dotahování jednotlivých kroků vznikajícího plánu. V případě potřeby lze v mezidobích využít i konzultačních služeb lektora. Informace sdílené v rámci semináře jsou určeny pouze pro členy skupiny a každý, kdo se kurzu chce zúčastnit je požádán o závazek diskrétnosti.

Předpoklady a další požadavky:

nejsou

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

nejsou

Obsah kurzu:

Seminář vychází z principu, že fundraising není žádná věda a znalosti nejsou to hlavní. Nejdůležitější je odhodlat se a začít fundraising uplatňovat v praxi. Kurz je určen všem, kteří s takovým krokem váhají nebo nemají dostatek informací a podnětů. Nabízí možnost připravit reálný profesionální fundraisingový plán ušitý na míru vybrané organizaci. Studenti absolvují proces plánování krok za krokem od revize poslání a cílů organizace přes zjištění kapacity organizace, sestavení rozpočtu a fundraisingového cíle, vytipování potenciální cílových skupin dárců až po stanovení strategií a konkrétních metod a nákladů na jejich realizaci.

1. seminář

Seznámení s obsahem a průběhem kurzu

Revize poslání a cílů organizací s ohledem na přípravu a realizaci plánu fundrasingu.

Analýza připravenosti a potenciálu organizace na profesionální rozvoj zdrojů

Analýza zdrojů v organizaci za poslední 3 roky se započítáním „in kind“ poskytnutých služeb a věcí.

Analýza současných zdrojů organizace.

2. seminář

Stanovení priorit rozvoje.

Stanovení dlouhodobých cílů fundraisingu

Vytipování trendů rozvoje stávajících a potenciálních dárců a jejich příspěvků pro příští 3 roky.

Volba strategií pro dosažení stanovených cílů

Výběr vhodných metod pro realizaci stanovených strategií.

Zadání úkolů na období mezi semináři.

3. seminář

Podrobná analýza metod fundraisingu a jejich vyhodnocení.

Vytvoření akčního plánu rozvoje zdrojů na příští 3 roky

Zpracování rozpočtu pro realizaci plánu

Zadání úkolů na období mezi semináři.

4. seminář

Prezentace fundraisingového plánu před kolegy a lektory

Oponentura, diskuse, připomínky, podněty

Závěrečné hodnocení

Doporučená nebo povinná literatura:

Pro seminář jsou vytvořeny speciální interaktivní výukové texty, které umožňují studentů zpracování fundraisingového plánu krok za krokem:

LEDVINOVÁ, Jana. Plánování fundraisingové kampaně - osnova fundraisingovéo plánu. Praha: České centrum fundraisingu, 2009

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

čtyři celodenní semináře

Hodnoticí metody a kritéria:

minimálně 70% účast na seminářích

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

nejsou

Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015