English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Kulturní diplomacie 1

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206KDP1 Z 2 2/T česky letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1. Seznámit posluchače s posláním a nástroji kulturní a veřejné diplomacie v mezinárodním a českém kontextu s důrazem na moderní praxi, vč. vývoje moderní formy kulturní diplomacie.

2. Přiblížit posluchačům detailní institucionální strukturu, cílové a zájmové skupiny kulturní diplomacie v České republice a zahraničí a relevantní partnery a příležitosti pro kulturní manažery.

3. Představí posluchačům příklady, metody a možnosti sledování efektivity kampaní kulturní diplomacie.

4. Formou diskuse s hosty ? manažery významných mezinárodních kulturních událostí konajících se v České republice ? identifikovat a analyzovat rozsah využití potenciálu a podíl kulturně-diplomatické kampaně na úspěchu projektu.

Výstupy z učení:

1. Schopnost identifikovat a analyzovat zaměření a cíle kampaně kulturní diplomacie v kulturně-manažerské praxi.

2. Schopnost oslovení relevantních partnerů a napojení na relevantní zdroje v oblasti kulturní diplomacie.

3. Schopnost strategického, komplexního plánování projektu k uvedení v rámci kulturně-diplomatické kampaně.

Forma studia:

Přednáška a seminář.

Předpoklady a další požadavky:

Nejsou

Doporučené volitelné vzdělávací složky:
Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
Obsah kurzu:

1. Vymezení pojmu kulturní diplomacie, definice poslání a nástrojů moderní zahraniční politiky a kulturní zahraniční politiky.

2. Národní identita, národní image, stereotypy, role kultury, propaganda, stručný náhled do historického vývoje kulturní a veřejné diplomacie.

3. Zájmové a cílové skupiny kulturní diplomacie.

4. Host

5. Nástroje a zdroje kulturní diplomacie, přesah do cestovního ruchu.

6. Moderní zahraniční praxe, národní kulturní kampaně a platformy, prováděcí struktura, realizační proces.

7. Projektový management v kulturní diplomacii: case studies.

8. Svět jako trh příležitostí pro kulturní diplomacii.

9. Host

10. Česká centra - jejich poslání, struktura a možnosti spolupráce.

11. Host

12. Prezentace a vyhodnocení týmových prací ? naplánování mezinárodního eventu v rámci dané kulturně-diplomatické kampaně.

Doporučená nebo povinná literatura:

?????Anholt, Simon. Brand New Justice: The Upside of Global Branding. Oxford : Elsevier, 2003

Bound, Kirsten. BRIGGS, Rachel. Holden, John. JONES, Samuel. Cultural Diplomacy. Londýn : DEMOS, 2007

COPELAND, Daryl. Guerilla Diplomacy, Rethinking International Relations. USA : Rienner, 2009

Dinnie, Keith. Nation Branding: Concepts, Issues, Practice. Oxford : Butterworth Heinemann, 2007

Fisher, Ali; Brockerhoff, Aurelie. Options for influence, Global campaigns of peruasion

in the new worlds of public diplomacy. Londýn : British Council, Counterpoint, 2007

Leonard, Mark. Britain TM. Londýn : Demos, 1997

Leonard, Mark; Small, Andrew; Rose, Martin. British Public Diplomacy in the Age of Schisms. Londýn : Foreign Policy

Centre, Counterpoint, 2005

Leonard, Mark; Stead, Catherine; Smewing, Conrad. Public Diplomacy. Londýn : Foreign Policy Centre, 2002

Melissen, Jan; Lee Donna; Sharp, Paul. The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations (Studies in

Diplomacy). New York : Palgrave Macmillan, 2007

Nye, Joseph. Soft power, The Means To Success In World Politics. New York : Public Affairs, 2004

Peterková, Jana, Veřejná diplomacie. Plzeň, Aleš Čeněk, 2008

SNOW, Nancy; TAYLOR, M. Philip. Routledge Handbook of Public Diplomacy. New York : Routledge, 2009

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Přednáška a seminář.

Hodnoticí metody a kritéria:

Nejsou.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015