Kulturní diplomacie 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206KDP1 | Z | 2 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1. Seznámit posluchače s posláním a nástroji kulturní a veřejné diplomacie v mezinárodním a českém kontextu s důrazem na moderní praxi, vč. vývoje moderní formy kulturní diplomacie.
2. Přiblížit posluchačům detailní institucionální strukturu, cílové a zájmové skupiny kulturní diplomacie v České republice a zahraničí a relevantní partnery a příležitosti pro kulturní manažery.
3. Představí posluchačům příklady, metody a možnosti sledování efektivity kampaní kulturní diplomacie.
4. Formou diskuse s hosty ? manažery významných mezinárodních kulturních událostí konajících se v České republice ? identifikovat a analyzovat rozsah využití potenciálu a podíl kulturně-diplomatické kampaně na úspěchu projektu.
Výstupy z učení:
1. Schopnost identifikovat a analyzovat zaměření a cíle kampaně kulturní diplomacie v kulturně-manažerské praxi.
2. Schopnost oslovení relevantních partnerů a napojení na relevantní zdroje v oblasti kulturní diplomacie.
3. Schopnost strategického, komplexního plánování projektu k uvedení v rámci kulturně-diplomatické kampaně.
- Forma studia:
-
Přednáška a seminář.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
1. Vymezení pojmu kulturní diplomacie, definice poslání a nástrojů moderní zahraniční politiky a kulturní zahraniční politiky.
2. Národní identita, národní image, stereotypy, role kultury, propaganda, stručný náhled do historického vývoje kulturní a veřejné diplomacie.
3. Zájmové a cílové skupiny kulturní diplomacie.
4. Host
5. Nástroje a zdroje kulturní diplomacie, přesah do cestovního ruchu.
6. Moderní zahraniční praxe, národní kulturní kampaně a platformy, prováděcí struktura, realizační proces.
7. Projektový management v kulturní diplomacii: case studies.
8. Svět jako trh příležitostí pro kulturní diplomacii.
9. Host
10. Česká centra - jejich poslání, struktura a možnosti spolupráce.
11. Host
12. Prezentace a vyhodnocení týmových prací ? naplánování mezinárodního eventu v rámci dané kulturně-diplomatické kampaně.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
?????Anholt, Simon. Brand New Justice: The Upside of Global Branding. Oxford : Elsevier, 2003
Bound, Kirsten. BRIGGS, Rachel. Holden, John. JONES, Samuel. Cultural Diplomacy. Londýn : DEMOS, 2007
COPELAND, Daryl. Guerilla Diplomacy, Rethinking International Relations. USA : Rienner, 2009
Dinnie, Keith. Nation Branding: Concepts, Issues, Practice. Oxford : Butterworth Heinemann, 2007
Fisher, Ali; Brockerhoff, Aurelie. Options for influence, Global campaigns of peruasion
in the new worlds of public diplomacy. Londýn : British Council, Counterpoint, 2007
Leonard, Mark. Britain TM. Londýn : Demos, 1997
Leonard, Mark; Small, Andrew; Rose, Martin. British Public Diplomacy in the Age of Schisms. Londýn : Foreign Policy
Centre, Counterpoint, 2005
Leonard, Mark; Stead, Catherine; Smewing, Conrad. Public Diplomacy. Londýn : Foreign Policy Centre, 2002
Melissen, Jan; Lee Donna; Sharp, Paul. The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations (Studies in
Diplomacy). New York : Palgrave Macmillan, 2007
Nye, Joseph. Soft power, The Means To Success In World Politics. New York : Public Affairs, 2004
Peterková, Jana, Veřejná diplomacie. Plzeň, Aleš Čeněk, 2008
SNOW, Nancy; TAYLOR, M. Philip. Routledge Handbook of Public Diplomacy. New York : Routledge, 2009
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednáška a seminář.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Nejsou.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce (Mgr.) (povinně volitelný předmět)