Management a leadership 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MAL1 | Z | 2 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Pochopení, co ovlivňuje a formuje profesionální management dnes i do budoucna. O jaké teoretické (a v praxi ověřené) směry se můžeme opřít, abychom v řízení byli svobodní a vědomí.
Pochopení, co děláme, když komunikujeme a proč přemýšlíme tak, jak přemýšlíme.
Co se dnes od manažera očekává.
Historie praktického řízení (managementu).
HLAVNÍ JE: Na pozadí teorie připravit studenty na přechod ze středoškolského režimu do režimu vysokoškolského - samostatnost a zodpovědnost v myšlení, konání, výstupech i hodnocení. Podněcovat je k přemýšlení, co vlastně chtějí, jak toho chtějí dosáhnout, co k tomu potřebují apod.
- Forma studia:
-
Seminárně v celodenním bloku. Studenti se vždy dozví důležité a pro další práci v semináři rozhodující teoretické základy, i když v prvním semestru méně praktikujeme. Záměrem je studenty rozpřemýšlet, odnaučit je dychtit po věcných datech, ale na věci si přicházet sami. V průběhu semináře nastává vyhodnocování, zda všichni rozumí nastavenému kontextu a zda je pro ně seminář přínosný.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Jedná se o 1. semestr bakalářského studia, tudíž není zde předpoklad splnění jiného předmětu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou.
- Obsah kurzu:
-
Pochopení teoretického základu:
-Teorie komunikace
-Systémová teorie
-Objektivismus
-Konstruktivismus
-Kvantová mechanika
-Pojmy: Jazyk, řeč, skutečnost, pravda, cesta, cíl, kontrola, pomoc, konstrukt, problém, kultura aj.
Sebereflexe vlastního jednání a myšlení:
-Přemýšlení o vlastním jednání
-Přemýšlení o přemýšlení
-Přemýšlení o přemýšlení o přemýšlení
Komunikace:
-Co a proč to je?
-Jak funguje náš mozek?
-Proč komunikujeme?
-Jaké jsou prostředky komunikace?
-Komunikace bez porozumění?
-Co se během komunikace děje?
-Jaké jsou cíle komunikace?
-Jaké jsou „zásady“ komunikace?
-Verbální/nonverbální komunikace, masová komunikace, veřejná a osobní komunikace ? rozdíly?
Management nebo Leadership?:
-Teorie managementu - základní fundament
-Teorie leadershipu - základní fundament
Historie praktického řízení (managementu):
-Teorie managementu - základní fundament
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Adair, John: Učte se od velkých vůdců, BIZBOOKS, 2006, 296 s.
Assmann, Jan: Das kulturelle Gedächtnis, München: Beck, 2000, 344 s.
Bourdieu, Pierre: Teorie jednání, Praha: Karolinum, 1998, 179 s.
Doležal J., Máchal P., Lacko B. a kol.: Projektový management podle IPMA, Praha: Grada Publishing, 2009, 507 s.
Fromm, Erich: Umění být, Praha: Naše vojsko, 1994, 124 s.
Fromm, Erich: Mít nebo být: Aurora, 2001, 244 s.
Glasersfeld, Ernst von: Wissen, Sprache und Wirklichkeit. Arbeiten zum radikalen Konstruktivismus, Braunschweig ? Wiesbaden: Vieweg
Pacovský P.: Člověk a čas, Time Management IV. generace, Praha: Grada Publishing, 2007
Parma, Petr: Systemické koučování, Praha: ISK, 2004, 222 s.
Parma, Petr: Umění koučovat, Alfa, 2006, 222 s.
Popper, Karl: Logika vědeckého zkoumání, Praha: Oikoymenh, 1997, 617 s.
Schlippe, Arist von, Schweitzer J.: Systemická terapie a poradenství, Brno: Cesta, 2006, 251 s.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Semináře.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
K úspěšnému složení zápočtu je třeba splnit následující:
- účast na výuce - 20h povinných z 24h předepsaných
- kazuistika na situaci (z osobního či pracovního života) v komunikaci s ostatními (co dělali, proč to dělali, kam tím mířili, co se asi dělo v hlavách partnerů, co příště s tím u sebe). Rozsah minimálně 4 normostrany, termín 30.11.
- esej k jednomu titulu z doporučené literatury. Rozsah 2 - 5 normostran, termín 30.11.
- Webová stránka předmětu:
- Žádná.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce (Bc.) (povinný předmět)