English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Média a umění 1

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206MAU1 ZK 3 2/T česky letní
Garant předmětu:
Vlastimil JEŽEK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Vlastimil JEŽEK
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1. Prohloubit znalosti posluchačů v segmentu vzájemného působení médií a umění.

2. Prohloubit znalost struktury českých médií s kulturním zaměřením, včetně správného vyhodnocování dopadu publicity v nich (čtenost, tištěný a prodaný náklad, poslechovost, sledovanost, návštěvnost).

2. Zvýšit schopnost posluchačů úspěšně komunikovat s médii.

3. Seznámit posluchače s možnostmi i limity užívání netradičních forem komunikace (např. guerillová nebo virální komunikace).

4. Prohloubit schopnost posluchačů aktivně užívat tzv. nová média a sociální sítě v marketingové praxi.

Forma studia:

Kreativní, interaktivní semináře; řízený dialog, řízená diskuse s hosty (samostatná příprava formou případových studií), skupinové hodnocení samostatné tvorby, odborná kritika mediální komunikace vybraných kulturních institucí a projektů.

Předpoklady a další požadavky:

Znalosti na úrovni obsahu bakalářských seminářů Úvod do problematiky médií a Mediální praktikum, včetně doporučené literatury pro tyto semináře.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Kulturní obsahy světových médií mimo ČR a jejich legislativní vymezení.

Obsah kurzu:

1. Umění v médiích.

2. Média v umění.

3. Guerilla a virální komunikace.

4. Nová média a sociální sítě.

5. Specifika televizní a rozhlasové kritiky.

6. Česká kulturní periodika.

7. Mediální glosáře, periodika na internetu.

8. Mediální trh v České republice.

Doporučená nebo povinná literatura:

Thomas Patalas: Guerillový marketing, Grada Publishing, Praha 2009

Jan Jirák, Barbara Köpplová: Masová média, Portál, Praha 2009

Vojtěch Bednář: Krizová komunikace s médii, Grada Publishing, Praha 2012

Lukáš Urban, Josef Dubský, Karol Murdza: Masová komunikace a veřejné mínění, Grada Publishing, Praha 2011

David Giles: Psychologie médií, Grada Publishing, Praha 2012

Irena Reifová: Slovník mediální komunikace, Portál, Praha

Jan Jirák, Vlastimil Ježek: Média a my, AMU, Praha, 2014

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Přednášky a semináře.

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě:

přípravy na semináře,

aktivity na seminářích,

obhajoby seminární práce (zpracování, prezentace v rámci semináře).

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015