Média a umění 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MAU1 | ZK | 3 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Vlastimil JEŽEK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Vlastimil JEŽEK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1. Prohloubit znalosti posluchačů v segmentu vzájemného působení médií a umění.
2. Prohloubit znalost struktury českých médií s kulturním zaměřením, včetně správného vyhodnocování dopadu publicity v nich (čtenost, tištěný a prodaný náklad, poslechovost, sledovanost, návštěvnost).
2. Zvýšit schopnost posluchačů úspěšně komunikovat s médii.
3. Seznámit posluchače s možnostmi i limity užívání netradičních forem komunikace (např. guerillová nebo virální komunikace).
4. Prohloubit schopnost posluchačů aktivně užívat tzv. nová média a sociální sítě v marketingové praxi.
- Forma studia:
-
Kreativní, interaktivní semináře; řízený dialog, řízená diskuse s hosty (samostatná příprava formou případových studií), skupinové hodnocení samostatné tvorby, odborná kritika mediální komunikace vybraných kulturních institucí a projektů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Znalosti na úrovni obsahu bakalářských seminářů Úvod do problematiky médií a Mediální praktikum, včetně doporučené literatury pro tyto semináře.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Kulturní obsahy světových médií mimo ČR a jejich legislativní vymezení.
- Obsah kurzu:
-
1. Umění v médiích.
2. Média v umění.
3. Guerilla a virální komunikace.
4. Nová média a sociální sítě.
5. Specifika televizní a rozhlasové kritiky.
6. Česká kulturní periodika.
7. Mediální glosáře, periodika na internetu.
8. Mediální trh v České republice.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Thomas Patalas: Guerillový marketing, Grada Publishing, Praha 2009
Jan Jirák, Barbara Köpplová: Masová média, Portál, Praha 2009
Vojtěch Bednář: Krizová komunikace s médii, Grada Publishing, Praha 2012
Lukáš Urban, Josef Dubský, Karol Murdza: Masová komunikace a veřejné mínění, Grada Publishing, Praha 2011
David Giles: Psychologie médií, Grada Publishing, Praha 2012
Irena Reifová: Slovník mediální komunikace, Portál, Praha
Jan Jirák, Vlastimil Ježek: Média a my, AMU, Praha, 2014
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednášky a semináře.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
přípravy na semináře,
aktivity na seminářích,
obhajoby seminární práce (zpracování, prezentace v rámci semináře).
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce (Mgr.) (povinně volitelný předmět)