Mediální praktikum
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MDP1 | ZK | 3 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Vlastimil JEŽEK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Vlastimil JEŽEK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1. Upevnit a prohloubit znalost historického vývoje masových médií.
2. Zlepšit znalost aktuálního mediálního prostředí v ČR, s přihlédnutím k situaci v dalších evropských zemích.
3. Seznámit se s veřejnými i placenými zdroji informací o výkonnosti médií (čtenost, poslechovost, sledovanost / tištěný náklad a remitenda / rating a share).
3. Naučit se optimalizovat výběr médií podle zásahu cílové skupiny.
- Forma studia:
-
Řízený dialog, diskuse, analýza a komparace médií
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování předmětu Úvod do problematiky médií I. (v zimním semestru 1. ročníku).
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Kritické sledování české mediální scény
- Obsah kurzu:
-
1. Vývoj českých médií od roku 1923.
2. Aktuální struktura českých médií, duální systém.
3. Čtenost, poslechovost, sledovanost, návštěvnost - způsoby určování, míra chybovosti.
4. Jak dosáhnout optimálního zásahu zvolené cílové skupiny.
5. Reklama kontra P.R. - výhody a rizika.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
1. Končelík, J.; Večeřa, A.; Orság, P.: Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010.
2. Kopplová, B.; Kryšpínová, J.; Bednařík, P.; Čábelová, L.; Moravec, V.: Dějiny českých médií v datech: rozhlas, televize, mediální právo. Praha: Karolinum, 2003.
3. Bednařík, P.; Jirák, J.; Kopplová, B.: Dějiny českých médií. Praha: Grada, 2011.
4. Ješutová, E. (ed): Od mikrofonu k posluchačům. Praha: Český rozhlas, 2003.
5. Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2009.
6. Jan Jirák, Vlastimil Ježek: Média a my, AMU, Praha, 2014.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
seminář, odborné cvičení
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
aktivity na seminářích,
vypracování semestrální práce a její prezentace,
znalosti předepsaných studijních materiálů,
absolvování závěrečného testu.
Během semestru se vyžaduje samostatné studium odborné literatury, aktivní účast na seminářích.
Podmínky úspěšného zakončení předmětu:
aktivní účast na seminářích,
zpracování a prezentace semestrální práce,
absolvování závěrečného testu a ústní zkoušky.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 12:30–14:00 JEŽEK V. přednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce (Bc.) (povinný předmět)