English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Podnikatelství 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206POD1 Z 2 2/T česky letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Výuka volně navazuje na předmět Peoplemanagement, který využívá prvky systemického koučování.

Modul je primárně určen těm studentům, kteří chtějí ve svém oboru podnikat, resp. se o podnikání zajímají.

V rámci výuky vycházíme z předpokladu, že studenti jsou samostatní, vzdělaní lidé, kteří chtějí být ve své práci úspěšní a na svém rozvoji cíleně pracují. Předmět Podnikatelství je vyvrcholením jejich přípravy a má ambici podpořit studenty k podnikání a v podnikatelském myšlení.

Způsob výuky vychází ze zpracování konkrétních případových studií, které studenti přinášejí ze své vlastní praxe. Učí se, jak se učit ze své zkušenosti a využít ji k posilování vlastní kompetence. V průběhu výuky jsou studenti vystavováni konkrétním situacím, které jim umožňují společně nacházet vhodná či možná řešení.

Základním nástrojem výuky je podnikatelský záměr, tedy vize projektu, způsob provedení, financování a oslovení trhu, resp. zákazníků.

Studenti se na konkrétních případových studiích učí realizovat svou ideu, podnikatelský záměr či projekt. Mají možnost přinášet na výuku své podnikatelské plány a využít svých kolegů, vyučujícího i hostů k jejich zlepšování a konstruktivní zpětné vazbě. Studenti společně hledají cesty, které vedou k úspěšnému výsledku, s důrazem na využití jejich silných stránek a zdrojů. Práce na konkrétních případových studiích umožňuje zaměřit výuku na zdůraznění rozdílů v myšlení podnikatele, manažera, zaměstnance. To umožňuje studentům nacházet vlastní role, které jsou pro každého jednotlivce vhodné s ohledem na jeho záměry, zdroje a hodnoty.

Součástí výuky mohou být hosté, kteří reprezentují profesionální investory. Ti poskytnou studentům zpětnou vazbu a tím umožní precizovat podnikatelský záměr a způsob jeho reprezentace, který zvyšuje pravděpodobnost jejich úspěchu.

Základní ambicí programu je podpořit samostatné kritické myšlení studentů, které vede k nacházení vlastních funkčních způsobů a nástrojů, které umožňují řešit pracovní i soukromé situace. Vycházíme z principu, že studenti mají dostatek znalostí a podnětů ze své praxe a v rámci předmětu je učíme, jak je využít ke zvyšování své kompetence.

Forma studia:

semináře, přednášky

Předpoklady a další požadavky:
Doporučené volitelné vzdělávací složky:

John Whitmore: Koučování, Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti, Praha: Management Press, 2004

Tomáš Sedláček: Ekonomie dobra a zla, Praha: 65.pole, 2009

Michal Čakrt: Typologie osobnosti pro manažery, Praha: Management Press, 2005

Josef Koubek: Řízení pracovního výkonu, Praha: Management Press, 2004

Nassim Nicholas Taleb: Černá labuť, Následky vysoce nepravděpodobných událostí, Praha: Paseka

Pacovský P.: Člověk a čas, Time Management IV. generace, Praha: Grada Publishing, 2007

Parma, Petr: Systemické koučování, Praha: ISK, 2004, 222 s.

Obsah kurzu:
Doporučená nebo povinná literatura:
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
Hodnoticí metody a kritéria:
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015