Podnikatelství 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206POD1 | Z | 2 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Výuka volně navazuje na předmět Peoplemanagement, který využívá prvky systemického koučování.
Modul je primárně určen těm studentům, kteří chtějí ve svém oboru podnikat, resp. se o podnikání zajímají.
V rámci výuky vycházíme z předpokladu, že studenti jsou samostatní, vzdělaní lidé, kteří chtějí být ve své práci úspěšní a na svém rozvoji cíleně pracují. Předmět Podnikatelství je vyvrcholením jejich přípravy a má ambici podpořit studenty k podnikání a v podnikatelském myšlení.
Způsob výuky vychází ze zpracování konkrétních případových studií, které studenti přinášejí ze své vlastní praxe. Učí se, jak se učit ze své zkušenosti a využít ji k posilování vlastní kompetence. V průběhu výuky jsou studenti vystavováni konkrétním situacím, které jim umožňují společně nacházet vhodná či možná řešení.
Základním nástrojem výuky je podnikatelský záměr, tedy vize projektu, způsob provedení, financování a oslovení trhu, resp. zákazníků.
Studenti se na konkrétních případových studiích učí realizovat svou ideu, podnikatelský záměr či projekt. Mají možnost přinášet na výuku své podnikatelské plány a využít svých kolegů, vyučujícího i hostů k jejich zlepšování a konstruktivní zpětné vazbě. Studenti společně hledají cesty, které vedou k úspěšnému výsledku, s důrazem na využití jejich silných stránek a zdrojů. Práce na konkrétních případových studiích umožňuje zaměřit výuku na zdůraznění rozdílů v myšlení podnikatele, manažera, zaměstnance. To umožňuje studentům nacházet vlastní role, které jsou pro každého jednotlivce vhodné s ohledem na jeho záměry, zdroje a hodnoty.
Součástí výuky mohou být hosté, kteří reprezentují profesionální investory. Ti poskytnou studentům zpětnou vazbu a tím umožní precizovat podnikatelský záměr a způsob jeho reprezentace, který zvyšuje pravděpodobnost jejich úspěchu.
Základní ambicí programu je podpořit samostatné kritické myšlení studentů, které vede k nacházení vlastních funkčních způsobů a nástrojů, které umožňují řešit pracovní i soukromé situace. Vycházíme z principu, že studenti mají dostatek znalostí a podnětů ze své praxe a v rámci předmětu je učíme, jak je využít ke zvyšování své kompetence.
- Forma studia:
-
semináře, přednášky
- Předpoklady a další požadavky:
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
John Whitmore: Koučování, Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti, Praha: Management Press, 2004
Tomáš Sedláček: Ekonomie dobra a zla, Praha: 65.pole, 2009
Michal Čakrt: Typologie osobnosti pro manažery, Praha: Management Press, 2005
Josef Koubek: Řízení pracovního výkonu, Praha: Management Press, 2004
Nassim Nicholas Taleb: Černá labuť, Následky vysoce nepravděpodobných událostí, Praha: Paseka
Pacovský P.: Člověk a čas, Time Management IV. generace, Praha: Grada Publishing, 2007
Parma, Petr: Systemické koučování, Praha: ISK, 2004, 222 s.
- Obsah kurzu:
- Doporučená nebo povinná literatura:
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
- Hodnoticí metody a kritéria:
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: