English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Úvod do problematiky médií

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206UVM1 Z 1 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Vlastimil JEŽEK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Vlastimil JEŽEK
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1. Základní znalost vývoje masových a síťových médií (předchůdci periodického tisku od roku 1450 do počátku 17. století, nejstarší periodika, vznik elektronických/vysílacích médií, vznik a rozvoj digitálních médií).

2. Současná mediální legislativa v ČR

3. Mediální mapa současné České republiky

4. Možnosti studia pramenů k historii českých médií (NK, NM, Libri prohibiti, NTM, archivy ČRo a ČT)

Forma studia:

Výklad, řízená diskuse, exkurze, skupinová analýza.

Předpoklady a další požadavky:

1. Znalosti na úrovni úplného všeobecného středoškolského vzdělání.

2. Schopnost analýzy a reflexe.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Samostatné sledování českých i zahraničních periodik, zejména jejich reflexe kultury.

Obsah kurzu:

1. Vývoj masových médií od předchůdců (1450) po dnešek.

2. Mediální legislativa.

3. Exkurze s odborným výkladem: Národní knihovna ČR, Knihovna Národního muzea,expozice dějin tisku Národního technického muzea, Knihovna Libri prohibiti, archivy Českého rozhlasu a České televize.

Doporučená nebo povinná literatura:

1. BURTON,Graeme, JIRÁK,Jan: Úvod do studia médií

2. ECO,Umberto: Skeptikové a těšitelé

3. JIRÁK,Jan,KOPPLOVÁ,Barbara: Masová média

4. JIRÁK,Jan, KOPPLOVÁ, Barbara: Média a společnost

5. KONČELÍK,Jakub,VEČEŘA,Pavel,ORSÁG,Petr: Dějiny českých médií 20.století

6. McLUHAN,Marshall: Jak rozumět médiím

7. REIFOVÁ,Irena a kol.: Slovník mediální komunikace

8. SCHELLMANN,GAIDA,GLASER,KEGEL: Média (základní pojmy)

9. BEDNAŘÍK, JIRÁK, KOPPLOVÁ: Dějiny českých médií, 2011

10. Jan Jirák, Vlastimil Ježek: Média a my, AMU, Praha, 2014

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

přednáška, seminář, odborné cvičení, exkurze s odborným výkladem

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě:

aktivity na seminářích,

odevzdání semestrální seminární práce.

Během semestru se vyžaduje aktivní účast na seminářích a pravidelná domácí příprava (sledování médií).

Podmínky úspěšného zakončení předmětu:

aktivní účast na seminářích, odevzdání semestrální seminární práce podle zadání (s ústní prezentací v rámci semináře a písemným výstupem).

Webová stránka předmětu:
Webové
stránky
masových
médií,
sociální
sítě.
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost
()
JEŽEK V.
10:45–12:15
(přednášková par. 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 10:45–12:15 JEŽEK V.
přednášková par. 1
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015