English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Scénická tvorba 2

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
207STO2 ZK 8 10/T česky letní
Garant předmětu:
Daniela JOBERTOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Daniela JOBERTOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Student si při pozorování celého procesu zkoušení inscenace ověří teoretické znalosti získané během prvních dvou let studia a týkající se fungování a součinnosti jednotlivých složek při vznikání scénického díla; vedle problematiky dramaturgicko-režijní koncepce a herecké tvorby nahlédne též do fungování konkrétního uměleckého provozu s jistým technickým i administrativním zázemím (a omezeními).

Forma studia:

Pozorování procesu zkoušení, příprava materiálu, zpětná vazba tvůrcům, analýza jednotlivých etap, diskuse o písemné reflexi procesu zkoušení.

Předpoklady a další požadavky:

Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zápis tohoto předmětu.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah kurzu:

Předmět je koncipován jako pozorovací stáž (eventuálně asistentura), která probíhá buď ve školním divadle DISK při přípravě absolventské inscenace (studentů katedry činoherního divadla či katedry alternativního a loutkového divadla), anebo v některém z pražských divadel, s nimiž škola spolupracuje. Student v rámci předmětu během akademického roku absolvuje dvě stáže. Výstupem každé z nich je podrobná reflexe procesu vzniku konkrétní inscenace se zaměřením na všechny složky a jejich interakci.

Doporučená nebo povinná literatura:

Studijní literatura je zadávána v souvislosti s inscenací, jejíž přípravě je student přítomen. Je doporučena literatura týkající se reflexe uměleckých procesů (např. The Routledge Companion to the Research in the Arts), a dále pak:

Vostrý J., Činoherní klub 1965-1972: dramaturgie v praxi

Vostrý J., Režie je umění

Císar J., Člověk v situaci

Hyvnar J., O českém dramatickém herectví 20. století

Vostrý J., Vojtěchovský M., Obraz a příběh

Šípek J., Psychologické aspekty scénické tvorby

Miholová K., Král UBU: Jarry & Grossman & Fára

Zich O., Estetika dramatického umění

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Pozorovací stáž s případným plněním tvůrčích úkolů, diskuse.

Hodnoticí metody a kritéria:

Student se pravidelně (nejméně 4x týdně) zúčastňuje procesu zkoušení inscenace; v rámci možností (dle typu divadla) se tvorby účastní a plní přidělené úkoly (např. v divadle DISK možná dramaturgická či lektorská spolupráce, překlady, pomoc při přípravě programu, studie o autorovi či medailony tvůrců). Výstupem je reflexe procesu zkoušení, která svědčí o schopnosti všímat si klíčových momentů procesu při vytváření jevištního díla a porozumět vzájemnému působení jednotlivých složek.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015