English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Indická nezávislá kinematografie současnosti a její kořeny

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
300MINK Z 2 1/D anglicky, česky letní
Garant předmětu:
Jan BERNARD
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jan BERNARD
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Inspirativní přehled o současné indické nezávislé kinematografii a její kontext a kořeny.

Forma studia:

prezenční

Předpoklady a další požadavky:

Zájem a orientace v evropské autorské kinematografii

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Pentium asijského filmu

Obsah kurzu:

Modul se bude zabývat současnou indickou nezávislou kinematografií a exkurzem do historie skrze řadu filmových ukázek. Také budeme zkoumat originalitu indického filmového jazyka a témat, které tato kinematografie zobrazuje, a rovněž hledat odpovědi na otázku, co to vlastně znamená být nezávislým filmovým tvůrcem v Indii, i u nás. Díky projekcím tří autorských filmů, ? Our Daily Bread, (Uski Roti, režie: Mani Kaul, 1969), Ship Of Theseus (režie: Anand Gandhi, 2013), Six Feet High (Oraalppokkam, režie: Sanalkumar Sasidharan, 2014), si přiblížíme kontext, specifikum života a kultury výrazných tvůrců a jejich tvorby v Indii, ale i v mezinárodním měřítku. Budeme diskutovat o krásách a paradoxech v těchto filmech, jakož i celkově v životě v Indii, jehož obraz nám právě nezávislá indická kinematografie umožňuje kreativně a autenticky nahlížet.

Doporučená nebo povinná literatura:

BORDWELL, David; THOMPSON, Kristin (2007): Dějiny filmu. Praha: Akademie múzických umění. Přel. Helena Bendová a další (McGraw-Hill Companies, Inc. 2004).

BRESSON, Robert (1998): Poznámky o kinematografu. Praha: Dauphin. Přel. Miloš Fryš (Gallimard, 1995).

COOPER, Darius (2000): The Cinema of Satayjit Ray, Between Tradition and Modernity. Cambridge University Press, Cambridge.

CUNHA, da Uma (1981): The New Generation 1960 ? 1980. Directorate of Film Festivals, New Delhi.

HOOD, W., John (2009): The Essential Mystery. Orient BlackSwan, New Delhi.

MONACO, James (2004): Jak číst film. Praha: Albatros. Přel. Tomáš Liška, Jan Valenta (Oxford University Press, London 2000).

MONACO, James (2001): Nová Vlna. Praha: Akademie múzických umění. Přel. Vít Janeček, Tomáš Liška (Oxford University Press, New York 1976-7).

PLAŽEWSKI, Jerzy (1967): Filmová řeč. Praha: Orbis. Přel. Zdeněk Smejkal (Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Varšava 1961).

RAY, Bibekananda (2005): Conscience of the Race, India´s Offbeat Cinema. Publications Division, New Delhi.

RAY, Satyajit (1976): Our Films, Their Films. Orient Longman Limited, New Delhi.

SAARI, Anil (2009): Hindi Cinema, An Insider ´s View. New Delhi: Oxford University Press.

SARKAR, Kobita: Indian Cinema Today. Sterling Publishers PVT LTD, New Delhi.

ŠKAPOVÁ, Zdena (1987): Robert Bresson. Praha: Československý filmový ústav.

THORAVAL, Yves (2000): The Cinemas of India. Macmillan India Limited, New Delhi.

TOTEBERG, Michael (2005): Lexikon světového filmu. Stuttgart: J. B. Metzler Verlag. Přel. Veronika Dudková, Marcela Maešová, Petra Kopplová a Petr Kurka.

VAJPEYI, Udayan; SINGH, Gurvinder (1994): Uncloven Space. Quiver Books, Bhopal.

VASUDEV, Aruna; LENGLET, Philippe (1983): Indian Cinema Super Bazaar. New Delhi: Vikas Publishing House PVT LTD.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Přednáška na dané téma, projekce vybraných filmů a filmových ukázek, diskuse.

Hodnoticí metody a kritéria:

Aktivní přístup, diskuse a kooperace. Nutno odevzdat analýzu jednoho z promítaných filmů.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

pro více informací ohledne modulu kontaktujte: viktoria.dz@gmail.com

Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
24.04.2015 09:30–17:30 BERNARD J. Učebna 1
Lažanský palác
Přednáší: Viktória Rampal Dzurenko přednášková par. 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015