Můj pohled (na kterém mi záleží)
Zapsat Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
303MP | ZK | 2 | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Vít KLUSÁK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Vít KLUSÁK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Student projde postupnou tvůrčí cestou během výroby autorského filmu ve společně definovaném žánru /Můj pohled na skutečnost/. Od kultivace nápadu, přes literární námět, bodový scénář (storyboard) až k hotovému tvaru.
- Forma studia:
-
Termín a způsob klasifikace: letní semestr odevzdat do 1. září na KDT
Termín odevzdání scénáře: konec zimního semestru (leden)
Termín realizace: únor - duben
Technologie natáčení: 16mm (nebo DV)
Čistá metráž / stopáž: 5-10 minut
Počet natáčecích dnů: 6
Materiál: 300m 16mm negativ ČB (nebo 2x kazeta mini DV 60)
Zvukový materiál: 150m mg 16mm (1pás); 1x DAT 65 1x Minidisc MDW 74 ; 1x CD-R, 1x S-VHS
Obrazová technika: němá kamera 16mm (např. Bolex Paillard, Canon 16) nebo 6 dní kamera DV
Zvuková technika: MINIDISC, ev. SONY TCD 5
Střih: 16 frekvencí střižna 16mm nebo Avid Xpress DV 8 fr. včetně výpisu pro zvuk. postprodukci
Zvuková postprodukce: přepisy 1 fr., příprava a nasazení mích. stop - digitální zvuková střižna 2 fr., mix digitální pracoviště 1fr.; přepis mixu do masteru
Přepisy: negativ 16mm - DV, DV - VHS a DVD, DV - S-VHS s TC
Archivace: DV - Studio FAMU, VHS a DVD - videotéka KDT
- Předpoklady a další požadavky:
-
Na Dílně probíhá společné intenzivní hledání vhodného žánru pro ztvárnění „Pohledu na kterém studentovi záleží“. Jak převtělit nápad ve filmové dílo? Autorův Pohled = Film vytváří skutečnost (svého druhu). Na co zaměřit „můj“ pohled, aby mu rozuměli a zajímal i ostatní?
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Obhlídky - fotografie nebo video i audio z místa či dějů připravovaného natáčení. Samostatná příprava - drobná praktická cvičení ve společně zvoleném žánru.
- Obsah kurzu:
-
V rámci Dílny se připravuje k realizaci autorský film Můj pohled. První semestr slouží k získávání základních filmových praktických dovedností, ověřování motivací, hledání témat, definování žánru Mého pohledu a tvorbě scénářů. Těžištěm druhého semestru jsou intenzivní konzultace k natáčení a střihu filmů. Smyslem předmětu je provést studenty cyklem vzniku díla a především podnítit vývoj jejich vlastní filmové řeči v rámci zvoleného žánru.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Bresson, Robert: Poznámky o kinematografu; Dauphin; Praha; 1998
Carriére, Jean-Claude: Vyprávět příběh; NFA; Praha; 1995
Ejzenštejn, Sergej: O stavbě uměleckého díla; Československý spisovatel, Praha, 1963
Epstein, Jean: Poetika obrazů; Hermann & synové; Praha; 1997
Barthes, Roland: Světlá komora - vysvětlivka k fotografii; Archa; Bratislava; 1994
Blažek, Bohuslav: TVáří TVář k obrazovce; SLON; Praha; 1995
McLuhan, Marshall: Jak rozumět médiím; Odeon; Praha; 1991
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Řízený dialog, dramaturgická analýza literárních podkladů - námětů a scénářů, dramaturgická analýza obhlídek, dramaturgie střihových verzí.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Klauzurní komise hodnotí společně hotové dílo v rámci klauzurních zkoušek.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Dokumentární tvorba - bakalář (oborový předmět – praktické cvičení)