English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Realizační dílna 4

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
303RDV4 Z 1 3/T česky letní
Garant předmětu:
Karel VACHEK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Martin MAREČEK, Rudolf ADLER, Karel VACHEK, Miroslav JANEK, Helena TŘEŠTÍKOVÁ, Martin ŘEZNÍČEK, Alice RŮŽIČKOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Student se seznámí komplexně s procesem dramaturgie, realizace a skladebného dokončení dokumentárního projektu, aby byl schopen samostatně a kreativně realizovat zadaná společná a oborová praktická cvičení dle studijního plánu odpovídajícího ročníku a stupně studia.

Forma studia:

Řízený dialog, kolektivní a individuální konzultace, analýzy natočeného materiálu.

Předpoklady a další požadavky:

Přehled o uměleckých oborech, ekonomickém a politickém dění, sociální problematice.

Schopnost analýzy a reflexe.

Kreativita

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Doporučuje se průběžné sledování všech druhů umění, filosofie, politiky, ekonomiky a z toho vyplývajících sociálních vztahů.

Obsah kurzu:

Realizační dílna je hlavním profesním předmětem studenta Katedry dokumentární tvorby. Těžištěm její náplně je co nejintenzivnější komunikace s vedoucím pedagogem dílny.

Realizační dílna je společenství vzniklé vzájemnou volbou studentů a učitele v němž vznikají svobodně tvůrčí podněty a v procesu tvorby jsou dokončovány konkrétní projekty v atmosféře dělné spolupráce, pedagogicky efektivního sdílení profesních zkušeností ve všech fázích vzniku díla a také v otevřených diskusích, v nichž se tříbí a upevňují osobní stanoviska, umělecký projev a individuální rukopis.

Základem práce jsou důkladné rozbory námětů posluchačů v kolektivu dílny i individuálně, rozpravy o jejich možné společenské i umělecké účinnosti a systematický výklad jak postupovat při jejich realizaci. Ve fázi vytváření díla ( natáčení a skladebné dokončování ) pak pedagog analyzuje materiál především ve střižně.

Realizační dílna vede studenty k tomu aby nepodléhali profesním stereotypům, ale aby se snažili formou vlastního hledání a hledáním formy překvapovat nejen diváky, ale i sami sebe. Vede posluchače k hledání způsobů jak chápat aktuální dění a dobu v níž žijeme a ke schopnosti reflektovat ji dokumentárním filmem.

Doporučená nebo povinná literatura:

BILL NICHOLS

Úvod do dokumentárního filmu

Akademie múzických umění v Praze a Jihlavský spolek amatérských filmařů, 2010

ISBN 978-80-7331-181-0

Guido Aristarco

Dějiny filmových teorií

ORBIS Praha 1968

Guy Gauthier

Dokumentární film, jiná kinematografie

AMU Praha, MFDF Jihlava

2004ISBN 80-7331-023-6

Gilles Deleuze

Film 1 Obraz-Pohyb

Národní filmový archiv Praha 2000

ISBN 80-7004-098-X

Gilles Deleuze

Film 2 Obraz-Čas

Národní filmový archiv Praha 2006

ISBN 80-7004-127-7

Rudolf Adler

Cesta k filmovému dokumentu

FAMU, AMU Praha 2001

/ třetí rozšířenné vydání /

ISBN 80-8588š-72-4

Jerzy Płažewski

Dějiny filmu 1895 ? 2005

ACADEMIA Praha 2009

ISBN 978-80-200-1689-8

Béla Balázs

FILM Vývoj a podstata nového umenia

SVKL Bratislava 1958

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Semináře,individuální a kolektivní konzultace, řízené diskuse.

Hodnoticí metody a kritéria:

Podmínky úspěšného dokončení předmětu:

Prezence

aktivní účast v diskusi

aktivita při dramaturgické přípravě, realizaci a dokončení ročníkových praktických cvičení v konzultacích s pedagogem

Kvalita výsledků společných a oborových cvičení

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Rudolf Adler:

Cílem a smyslem předmětu a jeho programu je konstruktivní a pozitivní naplnění pojmu „Tvůrčí dílna“ v reminiscenci na tradici atelierů malířských a sochařských dílen vzdálenější historie a kolektivního úsilí programově definovaných uměleckých skupin různých tvůrčích oborů nedávné minulosti a současnosti.

Představuji si ji jako dobrovolné společenství, zaujatých, dělných, schopných, pevně morálně profilovaných a vzájemně odpovědných tvůrčích individualit, vyladěných umělecky, názorově i emotivně podobným směrem. Jako společenství, kde vznikají svobodně tvůrčí podněty a v procesu tvorby jsou dokončovány konkrétní výsledky v atmosféře dělné spolupráce, pedagogicky efektivního sdílení profesních zkušeností a znalostí ve všech fázích vzniku projektu a také v otevřených diskusích, v nichž se tříbí a upevňují osobní stanoviska, umělecký projev a individuální rukopis.

Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 211
Sborovna KDT 211

(Lažanský palác)
JANEK M.
09:50–12:15
(paralelka 1)
místnost 210
Kancelář vedoucího KDT

(Lažanský palác)
VACHEK K.
13:10–15:35
(paralelka 3)
místnost 212
Střižna avid KDT 212

(Lažanský palác)
TŘEŠTÍKOVÁ H.
09:50–12:15
(paralelka 2)
místnost 211
Sborovna KDT 211

(Lažanský palác)
ADLER R.
13:10–15:35
(paralelka 4)
místnost 217
Učebna KDT 217

(Lažanský palác)
ŘEZNÍČEK M.
13:10–15:35
(paralelka 5)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 09:50–12:15 JANEK M. Sborovna KDT 211
Lažanský palác
paralelka 1
Po 09:50–12:15 TŘEŠTÍKOVÁ H. Střižna avid KDT 212
Lažanský palác
paralelka 2
Po 13:10–15:35 VACHEK K. Kancelář vedoucího KDT
Lažanský palác
paralelka 3
Po 13:10–15:35 ADLER R. Sborovna KDT 211
Lažanský palác
paralelka 4
Po 13:10–15:35 ŘEZNÍČEK M. Učebna KDT 217
Lažanský palác
paralelka 5
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015